محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح پیشنهادی از سوی شهرداری تهران برای ضوابط جدید ورود به محدوده طرح ترافیک اظهار کرد: بخشی از این طرح که هنوز اعلام نشده و مخفی است، مربوط به کسب عوارض تردد در تمام شهر است.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق این بخشی که فعلاً مخفی است، هر شخص در هر کجای شهر که بخواهد تردد کند باید به خاطر هر تردد عوارض جداگانه بپردازد و شهرداری هنوز این موضوع را اعلام نکرده است،اما در آینده این کار را انجام خواهد داد.
وی با تأکید بر اینکه این اقدام در طرح فعلی مندرج شده است، افزود: بر این اساس هر شخص از خانهاش بیرون بیاید باید پول بدهد و این خلاف اصل آزادیهای فردی است.
پورمختار با بیان اینکه مالکان خودرو به شهرداری عوارض سالیانه میپردازند، گفت: شهرداری با این طرح فقط دنبال کسب درآمد است و هیچ نگاهی به حل مسئله ترافیک و آلودگی هوا ندارد.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آنچه تاکنون در مورد طرح ترافیک اعلام شده کلیگویی است، افزود: اینکه مردم به خاطر تردد در خیابان پول پرداخت کنند، نکته مثبتی نیست و شورای عالی ترافیک هم نمیتواند این طرح را تصویب کند.
پورمختار با بیان اینکه شهرداری باید دندان طمع را از فروش طرح ترافیک بکند، تصریح کرد: راه حل کاهش آلودگی و ترافیک تهران، کاهش فروش تعداد مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک است که باید تا یک سوم کاهش یابد.
وی افزایش تعداد خودروهای عمومی را راه دوم برای کاهش آلودگی و ترافیک تهران برشمرد و تأکید کرد: قیمتگذاری کرایههای حمل و نقل عمومی باید عادلانه باشد و نظارت دقیقی در اجرای آنها صورت بگیرد.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید طرح روزانه و هفتگی هم فروخته شود، گفت: من معتقدم شهرداری علاقهای به حل مسئله ترافیک ندارد و نگاهش فقط کسب درآمد است.
وی با بیان اینکه اگر شهرداری واقعاً علاقمند است ترافیک و آلودگی را کاهش دهد باید از کسب درآمد کلان چشمپوشی کند، ادامه داد: شهرداری باید به جای کسب 3 هزار و 500 میلیارد تومان پول به 1000 میلیارد تومان اکتفا کند.
پورمختار با اشاره به طرح جدید شهرداری برای ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: وقتی که به افراد اجازه داده میشود با پرداخت پول وارد طرح شوند و سقفی هم برای تعداد خودروهای مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیک تعیین نشود، همه خودروها وارد میشوند و در شرایطی که استفاده از حمل و نقل عمومی همراه با ازدحام جمعیت است و استفاده از تاکسی هم هزینهبر خواهد بود، مردم ترجیح میدهند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند و در این شرایط شاهد ترافیک بزرگی در محدوده مرکزی خواهیم بود.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این کارها هیچ تأثیری در کاهش آلودگی و ترافیک نخواهد داشت، گفت: این طرح بسیار نامناسب، اصلاحناپذیر و به طور کلی مردود است.
پورمختار با اشاره به ایراداتی که پلیس راهور نسبت به طرح جدید وارد کرده است، بیان کرد: وقتی که طرح دارای ایراد است نباید تصویب شود.
وی با بیان اینکه این طرح تنها حامی قشر ثروتمند خواهد بود که دارای خودرو و پول زیاد هستند، گفت: عده زیادی هستند که به راحتی پول میدهند و وارد محدوده میشوند و این حجم ترافیک را فزاینده خواهد کرد و فقط هم پولدارها از عهده چنین کاری برمیآیند.
انتهای پیام/
مدیران این دوره با توجه به اینکه خودشان از قشر مرفه بی درد هستند اصلا قابل فهم برای آنها نیست که مردم ندارند . مردم کار ندارند .
بله تصمیم مدیریت شهرداری به همین کار هم خواهد رسید برای ورود به بزرگراه پول باید داد.
برای ورود به تونل پول باید داد
برای ورود به آزاد راه پول باید داد.
برای ورود به پل هوایی پول باید داد.
قطعا برای ورود به خیابانهای بالای شهر هم باید پول داد.
قطعا برای ورود به پارک های عمومی هم باید پول داد .
برای عبور از عرض خیابان هم باید پول داد.
برای استفادهخ از پل عابر پیاده مکانیزه هم باید پول داد
اصولا در ایران برای هر کاری که در تمام ممالک دنیا جزء حق حقوق شهروندی می باشد و رایگان هست در این کشور باید پول داد.
مردم نگران نباشند اصلاً چون آخرش به اینجا می رسیم که برای زندگی کردن در ایران و حتی نفس کشیدن تو این هوای آلوده هم با ید پول بدهید .
حالا این همه پولی که این مردم بدبخت باید پرداخت کنند را از کجا بیاورند : دولت بمن ارتباطی ندارد مربوط به دولت قبل است .