رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:به منظور بررسی وضعیت مشکلات مردم به ویژه درزمینه بهداشتی وآموزشی، نماینده معاونت اجتماعی وزارت بهداشت از منطقه محروم جازموریان بازدید کرد.

بازدید نماینده معاونت اجتماعی وزارت بهداشت از منطقه محروم جازموریانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت صبح امروز در نشست با منیژه یونسی، نماینده معاونت اجتماعی وزارت بهداشت گفت: مشکلات فرهنگی همواره عقب ماندگی و عدم توسعه را در یک اجتماع به دنبال دارد و این مهم لزوم پرداختن به زیرساخت‌های فرهنگی در راستای توسعه منطقه را بیشتر می‌کند، هر چند که محرومیت منطقه مربوط به بخش بهداشت نیست و مربوط به بخش‌های مخلتلف است، اما در حوزه بهداشت هم جا برای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات بهداشتی در منطقه جنوب کرمان ناشی از نبود امکانات در این حوزه و بخش دیگر به دلیل مشکلات فرهنگی است و عدم توجه به مسائل بهداشتی باعث شده حتی با ارائه خدمات درخواستی برای آن نداشته باشند.

قاسم زاده تصریح کرد: درجنوب کرمان مراکز ارائه خدمات بهداشت و درمان راه اندازی شده است که فاصله چندانی با محل زندگی مردم ندارد، اما مراجعه مورد انتظار به این مراکز وجود ندارد و تقاضایی نیست اینجا دیگر کوتاهی دولت نیست.

وی با اشاره بر لزوم پرداختن به فرهنگ در همه زمینه‌ها در منطقه افزود: تعداد قابل توجهی پروژه بهداشت و درمان در منطقه در حال احداث است که قرار بود با مشارکت دانشگاه و چند نهاد دیگر احداث شوند، اما متاسفانه نهاد‌های مذکور مشارکت خود را محقق نکرده اند با اینکه دانشگاه بخش عمده احداث پروژ را انجام داده است و هم اکنون این روند متوقف شده است.

قاسم زاده با بیان اینکه نیاز است خیران به حوزه درمان و آموزشی هم توجه داشته باشند، افزود: ما در مراکز درمانی بیش از مراکز بهداشتی نیازمند مشارکت خیرین هستیم، اما متاسفانه رغبت به اقدامات بهداشتی به ویژه در روستاهاست و این در حالی است که روستائیان هم برای دریافت خدمات درمانی باید به بیمارستان‌ها در شهر مراجعه کنند و درمان شوند و به طور مثال احداث پانسیون پزشکان در بیمارستان‌های منطقه گامی مهم در افزایش کادر درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بابیان اینکه مناطق جازموریان و قلعه گنج محرومترین مناطق کشور هستند گفت: خیرین به رفع مشکلاتی که تعداد بیشتری از مردم با آن مواجه هستند، بپردازند و اگر در جنوب کرمان به رفع مشکلات بیمارستان‌ها کمک شود خدمت بزرگی به مردم منطقه است.

قاسم زاده تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن حوزه معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ارتباطات درون بخشی و برون بخشی در این دانشگاه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌ها خوب است.

وی افزود:با توجه به مکاتبات انجام شده در زمینه محرومیت‌های منطقه جنوب کرمان منیژه یونسی رئیس اداره خیرین و نماینده معاونت اجتماعی وزارت بهداشت به همراه تیمی از فعالان حوزه اجتماعی و مسئولان شهرستان رودبار از روستا‌های محروم منطقه جازموریان بازدید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: بازدید از منطقه محروم جازموریان، با هدف بررسی وضعیت منطقه به ویژه در زمینه‌های بهداشت و درمان، اسناد هویتی، مشکلات مربوط به آموزش و پرورش و مدارس باحضور مسئولان نهاد‌های مربوطه انجام شد.
انتهای پیام/ح

بازدید نماینده وزارت بهداشت از منطقه محروم جازموریان در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار