مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:۳۵ طرح گردشگری اشتغالزا با حجم سرمایه گزاری ۱ هزار میلیارد ریالی در مناطق مختلف استان درحال اجراست.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در  جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان تکاب با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر و حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری گفت: سهم حوزه گردشگری استان آذربایجان غربی در طرح اشتغال فراگیر موضوع اعتبارات صندوق توسعه ملی ۷۲۰ میلیارد ریال است که ۱۵ درصد کل سهم استان آذربایجان غربی را شامل می شود.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی برای استفاده بهینه از این اعتبارات اشتغالزایی نسبت به شناسایی و امکان اجرای طرح های مطلوب اشتغالزا و شناسایی سرمایه گذاران اقدام کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال پایدار بر محور توسعه صنعت گردشگری گفت :هم اینک ۳۵ طرح گردشگری اشتغالزا با حجم سرمایه گزاری 1 هزار میلیارد ریالی در مناطق مختلف آذربایجان غربی درحال اجراست.
جباری اظهارکرد: این طرح ها از ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات اجرایی برخوردارند و با بهره برداری از آنها بیش از 1 هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و پایدار مشغول به کار می شوند.
وی با بیان اینکه مهم ترین طرح های گردشگری آذربایجان غربی در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، ماکو و تکاب درحال اجراست ،افزود: این طرح های گردشگری در زمینه ساخت هتل های ۴ و ۵ ستاره،مجتمع های گردشگری، مراکز رفاهی و تفریحی و اماکن گردشگری بین راهی در حال اجرا هستند.
جباری گفت: در شهرستان تکاب ۳ طرح گردشگری در حال اجراست که عملیات اجرایی هتل ۳ ستاره این شهرستان تکمیل شده و دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
ثقفی فرماندار تکاب نیز در این جلسه با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری  این شهرستان   بر توجه ویژه و نیز ایجاد و حمایت از طرح های گردشگری درتکاب در راستای ایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستایی و  گردشگری تاکیدکرد.
وی گفت: با اجرای طرح اشتغال فراگیر و اعطای تسهیلات مناسب علاوه برتوسعه روستاها میزان بهره مندی اقتصادی روستاییان افزایش یافته وگام موثری درکاهش میزان بیکاری برداشته میشود.

انتهای پیام/م

توسعه صنعت گردشگری گامی موثر در ایجاد اشتغال پایدار

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.