مسئول قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران گفت: تحریم‌ها باعث رکود صنایع شهر‌ها شد، اما شاخص صنایع روستایی به عدد مثبت یازده رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با حضور سردار ابراهیم پور مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران و سرهنگ اصفهانی طراح و مجری واحد مهندسی قرارگاه شهید زین الدین، قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای چمران، زادگاه پدری شهید چمران به بهره برداری رسید.

سردار ابراهیم پور مسئول قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران در این مراسم با اشاره به تحریم‌های آمریکا در دهه گذشته، گفت: این تحریم‌ها اگرچه باعث رکود صنایع در شهر‌ها شد، ولی در این مدت شاخصه صنایع روستایی به عدد مثبت یازده رسید.

سردار ابراهیم پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آبادانی هزار روستای محرم، گفت: عمران، بهداشت، اشتغال، آموزش و فرهنگ مولفه‌های آبادانی در روستاهاست.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۳ هزارو ۵۸۹ روستای محروم قرارگاه پیشرفت و آبادانی مستقر شده اند، افزود: هر فرد روستایی باید یک تولید کننده مواد غذایی باشد و این قرارگاه نیز در همین راستا فعالیت می‌کند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران اضافه کرد: در حال حاضر در استان مرکزی دو دهستان و یک روستا به عنوان قرارگاه پیشرفت و آبادانی انتخاب شده است.

سرهنگ اصفهانی طراح و مجری واحد مهندسی قرارگاه شهید زین الدین هم حفظ و حراست از روستا و هویت آن، توانمند سازی، رشد و ارتقای ظرفیت‌های انسانی و طبیعی، خدمت رسانی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشت و درمان، اصلاح زیرساخت‌های عمرانی، ترویج فرهنگ آبادانی و عمرانی و جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر‌ها با ایجاد اشتغال در روستا‌ها را اهداف قرار گاه پیشرفت و آبادانی عنوان کرد.

سرهنگ اصفهانی افزود: توزیع دام، طیور، نهال‌های مثمر، کندوی زنبور عسل، لایروبی قنوات و مرمت خانه‌های روستایی از جمله برنامه‌هایی اجرایی در این قرارگاه است.

وی اضافه کرد: محصولات ارگانیک روستایی در این قرارگاه خریداری شده و پول مستقیما به کشاورز داده می‌شود.

انتهای پیام / ج


سخنان سردار ابراهیم پور در زادگاه پدری شهید چمران

برچسب ها: سپاه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.