مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: استان کرمان در بحث ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در بین دیگر استانها پیشگام بوده است.

کرمان پیشگام در توسعه اقامتگاه های بوم گردیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمود وفایی در اولین همایش توجیهی و کارگاه آموزشی توسعه کسب و کارهای بومی و سنتی ویژه مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمان گفت: این کارگاه آموزشی در جهت استانداردسازی و معرفی اقامتگاه‌های بوگردی برگزار می‌شود.

وی افزود: اقلیم خاص استان در کنار جاذبه های گردشگری اش امتیازی بزرگ است،از سوی دیگر جمعیت روستایی استان زیاد است و بیش از پنج هزار روستا در استان کرمان وجود دارد که از نظر گردشگری امتیازی مهمی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع 400 اقامتگاه بوم گردی در سطح کشور بیش از 180 اقامتگاه در استان کرمان وجود دارد افزود: 150 اقامتگاه بوم گردی استان کرمان درحال فعالیت هستند وخوشبختانه سرعت کار دراستان کرمان در این بخش بالا است.

وفایی تصریح کرد: در کنار محیط متناسب وفضای بوم گردی ما باید گردشگری پاک را در گردشگری بومی مدنظر قراردهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از توجهات به سمت بوم گردی خبرداد وگفت: فعالیت مدیران اقامتگاه‌های بومگردی در استان قابل تقدیر است زیرا با همت خود این امکان را در استان فراهم کردند تا امروزه شاهد افزایش گردشگران در استان باشیم.

وفایی با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های ما باید محلی برای معرفی آداب و رسوم در هر منطقه از استان باشند و یک فرصت برای جهانی شدن هر منطقه است اظهار کرد: یک نکته که در خصوص اقامت گاه های بومی گردی مئنظر است ارائه صنایع دستی آن منطقه در این اماکن است.

وی با ابراز قدردانی از حمایت مدیران دولتی برای دفاع از بوم گردی تاکید کرد: اعتقاد داریم اقامتگاه‌های بوم گردی خدمت بزرگی در حوزه اشتغالزایی وتوجه به مبانی اقتصاد مقاومتی ارائه می کنند در نتیجه ضمن نظارت برکار آنها از ادامه فعالیت آنها حمایت می شود.

انتهای پیام/ح

حمایت از اقامتگاههای بوم گردی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار