فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به حضور بیش از ۱۴ هزار سالمند در این شهرستان از فعالیت ۲۶ کانون بازنشستگی در شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدعباس دانایی فرماندار و رئیس شورای ساماندهی سالمندان شهرستان سمنان در دومین جلسه شورای ساماندهی سالمندان این شهرستان با اشاره به رتبه ۹ استان سمنان در جمعیت سالمندی کشور از جایگاه ۸ شهرستان سمنان در استان به نسبت جمعیت سالمندی خبر داد.

حضور بیش از ۱۴ هزار سالمند در شهرستان سمنان

وی با بیان حضور بیش از ۱۴ هزار سالمند در شهرستان سمنان بر لزوم تهیه بانک آمار اطلاعاتی تحلیلی سالمندان در بخش های مختلف تاکید کرد .

 دانایی با اشاره به فعالیت ۲۶ کانون بازنشستگی در شهرستان سمنان بر لزوم فراهم نمودن بستر شادابی و نشاط برای این اقشار تاکید کرد.

 وی دو مرکز آموزشی و توانبخشی مهر و امام علی را از مراکز روزانه در شهرستان سمنان عنوان و بیان داشت : تنها مرکز نور به صورت شبانه روزی در ارائه خدمات توانبخشی به اقشار سالمند فعالیت می کند.

 فرماندار و رئیس شورای ساماندهی سالمندان شهرستان سمنان فرهنگ سازی لازم در این زمینه توسط دستگاه های فرهنگی بویژه صدا و سیما از طریق تهیه برنامه های آموزشی با هدف تکریم جایگاه سالمندان و ایجاد نگرش مثبت و ایجاد نشاط و امید در سالمندان را ضروری دانست .

گفتنی است ، برگزاری دوره های آموزشی،برگزاری کارگاههای توانمندسازی سالمندان،برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی و...از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.