مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در سال زراعی جاری کشت کلزا در سطح ۱۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی بروجرد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا امینی  مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار کرد: سال زراعی گذشته نیز تقریبا همین میزان از اراضی کشاورزی بروجرد زیر کشت کلزا رفت.

وی با اشاره به اینکه کشت دانه‎های روغنی کلزا از نیمه شهریور آغاز و تا پنجم مهر ماه ادامه دارد، بیان کرد: اواخر خرداد ماه نیز برداشت این محصول استراتژیک از سطح مزارع آغاز می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: در یک مقطع زمانی کشت کلزا در این شهرستان متوقف شد و پس از آن با تلاش‎های صورت گرفته دوباره شاهد کشت این محصول در سطح اراضی کشاورزی بودیم و پس از بازه زمانی توقف دوباره، اکنون به دنبال احیاء و توسعه کشت آن در زمین‎های کشاورزی بروجرد هستیم.

امینی میزان تولید محصول کلزا طی سال‎های اخیر در بروجرد را در حد متوسط خواند و تاکید کرد: اداره جهاد کشاورزی با تقویت برنامه‎های ترویجی به دنبال شناساندن این محصول به کشاورزان و توسعه سطح زیر کشت آن است.

وی با اشاره به خرید تضمینی دانه‎های روغنی کلزا خاطر نشان کرد: از سویی دولت هر ساله مشوق‎هایی را برای کشاورزان کلزا کار در نظر می‎گیرد که از آن جمله می‎توان به عرضه بذر با ۵۰ درصد قیمت اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: کلزا پس از گندم و جو سومین محصول استراتژیک است که کشت آن در ابعاد مختلف مزایای در خور توجهی دارد که از آن جمله می‎توان به از بین رفتن آفت‎های گیاهی اشاره کرد.

امینی بیان کرد: تناوب کشت یک محصول در اراضی کشاورزی موجب ایجاد آفت‎ها می‎شود، حال آنکه با کشت کلزا علاوه بر از بین بردن آفات، زمینه برای تقویت منابع خاک و غنی‎سازی آن فراهم می‎کند.

وی اظهار کرد: ورود کلزا به تناوب کشت و توسعه سطح زیر کشت این محصول علاوه بر مزایای یاد شده بستر را برای تحقق سیاست‎های دولت مبنی بر تولید دانه‎های روغنی و تامین نیاز کشور در این زمینه فراهم می‎کند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: با اجرای کار‌های ترویجی بیشتر و شناساندن هر چه بهتر مزایای کشت کلزا به کشاورزان به دنبال افزایش سطح استقبال آنان در کشت این محصول هستیم.

انتهای پیام/م

کشت کلزا دراراضی کشاورزی بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.