دیدبان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست ولیعهد عربستان را به دلیل جنایت‌های جنگی‌ که در یمن مرتکب شده، تحت پیگرد قانونی قرار داده و مجازات کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  «سومریه»، سازمان دیدبان بین‌المللی حقوق بشر به انتقاد شدید از اقدامات ائتلاف عربستان سعودی در یمن پرداخت و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را مقصر اصلی دانست.

بر این اساس، «احمد بن شمسی» سخنگوی سازمان دیدبان بین‌المللی حقوق بشر در گفت‌وگوی  با رادیو اسپوتنیک روسیه گفت: «بن سلمان به عنوان وزیر دفاع و ولیعهد عربستان مسئول همه حوادث ناگوار در یمن است .»

وی افزود: « ائتلاف عربستان به "شکل فاجعه باری" قوانین بین‌المللی جنگی را نقض کرده است،  به همین دلیل از شورای امنیت سازمان ملل درخواست می کنیم تحریم‌های و مجازات‌هایی علیه وی اعمال کند، چرا که به هر حال دیدبان حقوق بشر موارد زیادی در ارتباط با نقض قوانین جنگی به دست نیرو‌های تحت امر ائتلاف عربستان و همچنین نیرو‌های انصارالله یمن ثبت کرده است که همه ی آنها قابل استناد است. همچنین محاصره یمن به دست ائتلاف عربستان را اصلی‌ترین دلیل بحران انسانی در یمن دانست.»

انتهای پیام/

دیدبان حقوق بشر خواستار مجازات ولی‌عهد عربستان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار