استاندار آذربایجان غربی گفت:مهمترین آفت در کشاورزی، استفاده از سموم غیر استاندارد چینی است که سلامت مردم را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی که ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر ساختمان جهاد کشاورزی شماره ۲ برگزار شد، گفت:صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید از مهمترین اهداف دولت در بخش کشاورزی است که با برنامه ریزی‌های انجام شده دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به مهمترین مشکل بخش کشاورزی گفت:مهمترین آفت کشاورزی، در حال حاضر استفاده از سموم غیر استاندارد چینی است که نه تنها دردی از محصولات کشاورزی را دوا نکرده است بلکه مشکلات پزشکی و ژنتیکی فراوانی ایجاد کرده است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد:بسیاری از تغییرات ژنتیکی همچون کوتاه شدن قد نسل جدید و چاقی و هم چنین افزایش بی رویه سرطان‌ها محصول سموم غیر استاندارد است که کشاورزان باید از استفاده آن‌ها خودداری کنند.

شهریاری ادامه داد:آذربایجان غربی سالانه با تولید افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب قطب اول تولید این محصول ارزشمند در کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد:امسال با حمایت‌های دولت ۱۰۰ هزار تن تاکنون سیب استان صادر شده است در حالیکه این رقم سال گذشته فقط ۱۵ هزار تن بود.

انتهای پیام/ن. م

مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.