حجت الاسلام حسینی گفت:دین درعرصه بین الملل قدرتمندشده که اسرائیل رامهارمی‌کندواجازه قدرت نمایی به این رژیم غاصب رانمی‌دهد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام والمسلمین سید مفیدحسینی کوهساری،مسئول مرکزارتباط وبین الملل حوزهای علمیه،با تاکید براینکه شرایط دنیای اسلام در این زمان با گذشته در عرصه تئوری قابل مقایسه نیست،افزود:بانگاه به تحولات دنیای امروز، بسیاری از نظریه پردازان و دین شناساسان،مجبورند برای دین ارزش قائل باشند.  

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با بیان اینکه در عرصه عمل و میدانی نیز نگاه به اسلام، بسیار متفاوت‌تر از گذشته شده است، عنوان کرد:دین در عرصه بین الملل آنقدر قدرتمند شده که اسرائیل را مهار می‌کند و اجازه قدرت نمایی به این رژیم غاصب را نمی‌دهد.

مسوول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه اظهار داشت:در زمانی 6 کشور عربی با اسرائیل جنگیدند همه چیزشان را دادند؛ اما امروز جایگاه میدانی ایثار، مقاومت و ارزش‌های دینی در میان جوانان مسلمان به جایی رسیده که اسرائیل در مقابل گروه مقاومت و حزب الله لبنان عقیم می‌ماند و در این عرصه بحث داعش نیز جای خود دارد و توطئه مختلف در یمن و لبنان هم از همین حیث هستند.

وی افزود: امروز چه در مقام نظر و عمل، دین وارد عرصه جهانی شده، اما آنچه نیاز است، بدانیم و برنامه ریزی کنیم، براساس آینده اسلام و تحولات آینده دین در دنیا است.

وی افزود: اما امروز باید برای آینده اسلام حضور جدی تری در تحولات دنیا داشته باشیم، تا با حضور خود آینده دنیا را به نفع اسلام رقم بزنیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه اظهار داشت: اکنون نخبگان حوزه نقش مهمی در آینده اسلام و تحقق تمدن سازی دارند، برای تحقق این امر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه برنامه‌های کارگاهی در موضوعات مختلف زبان آموزی بین الملل در مناطق مختلف از جمله پردیسان برگزار خواهد کرد.

وی افزود: امید است در آینده نزدیک با همکاری همه نخبگان حوزه شاهد تحولات خوب برای دنیای اسلام در عرصه بین الملل باشیم.

انتهای پیام/ح

نخبگان حوزه نقش مهمی در آینده اسلام و تمدن سازی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار