حجت الاسلام آشتیانی گفت:جهاد به اقسامی چون اصغرواکبرتقسیم می‌شودوجهاداکبرکه همانا مبارزه بانفس وشیطان است به مراتب مهم‌تر،افضل تروسخت ترازجهاد اولی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی،معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،با بیان اینکه راه‌های نفوذ شیطان به درون وقلب انسان زیاداست ویکی از این راه‌ها،فضای مجازی است،اظهارداشت:این فضا چاقوی دولبه است، به همان اندازه که می‌تواندموجب گمراهی شود، می‌تواند موجب استفاده برای تبلیغ دین قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تاکید براینکه براساس روایات متعدد مبارزه با هوای نفس و شیطان جهاد است،گفت: جهاد به اقسامی چون اصغر و اکبر تقسیم می‌شود و جهاد اکبر که همانا مبارزه با نفس و شیطان است به مراتب مهم‌تر،افضل تر و سخت تر از جهاد اولی است.

معاون جامعه مدرسین عنوان کرد: در جهاد اصغر دشمن بیرونی مشخص است، ولی در جهاد اکبر، دشمن و شیطان مشخص نیست. اگر آدمی بتواند در برابر هوای نفس خود بایستد و خواسته آن را برنیاورد در حقیقت زمینه نجات خود را فراهم و خود را پیش خدای متعال عزیزتر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی افزود:اگر انسان در مقابل امیال نفاسی مقاومت نکندوجهاد نکند، راه ذلت را برای خود به ارمغان آورده است.

معاون جامعه مدرسین عنوان کرد: رمز پیروزی جوانان این مرزبوم در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی، توجه به معنویت و جهاد اصغر و بالاتر اکبر بوده است و خدای متعال هم برای این دسته انسان‌ها که در میدان جهاد اصغر و اکبر با موفقیت عبور کردند، بهترین درجات بهشت را به آن‌ها عنایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

رمز پیروزی جوانان در دفاع مقدس توجه به معنویت بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار