تعدادی از متخلفان شکار و صید در نقاط مختلف مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابلسر در گشت و کنترل در حوزه استحفاظی آببندان کرفون، سه شکارچی متخلف را به همراه ۵ قطعه چنگر و ۳ قبضه اسلحه شکاری دستگیر نمودند.

در آمل بدنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز کل و بز وحشی و نگهداری آثار و بقای آن در منزل متخلفین، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همراهی مامورین اداره آگاهی نسبت به بازرسی  از منزل شکارچی متخلف اقدام که دو قبضه اسلحه غیرمجاز شامل گلوله زنی، اسلحه سرپر و یک قبضه اسلحه دو لول به همراه تعدادی تیر فشنگ و ادوات شکار به همراه لاشه ۲ قطعه حواصیل کشف و متهم به همراه پرونده تخلف تحویل مراجع قضایی شد.

در این شهرستان همچنین ۷ رشته دام هوایی جمع آوری شد وتعدادی تور ماهیگیری به همراه ۶ قطعه انواع مرغابی از انواع ماهیان توسط محیط بانی دشت سر کشف و ضبط شد.

در سوادکوه نیز طی گشت و کنترل در منطقه تیراندازی ممنوع کفاک یک قبضه سلاح شکاری به همراه ۴ عددچارپاره و تعدادی فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

گشت و کنترل در مناطق اسبوکلا لفور و شکار ممنوع آریم نیز موجب کشف و ضبط ۳ قبضه اسلحه تک لول، دوقبضه اسلحه بادی، تعدادی فشنگ و ساچمه و ادوات شکار به همراه یک قطعه ابیا و دوقطعه توکا شد.

مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جویبار نیز در مناطق تحت کنترل آببندان‌های کردکلا و لاریم دوقبضه اسلحه شکاری و دو قطعه چنگر را کشف وضبط نمودند.

در بهشهر نیز یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان موفق شد، ۱۱ قبضه اسلحه شکاری به همراه یک دستگاه قایق موتوری به همراه لاشه ۲۲ قطعه چنگر و یک قطعه مرغابی را کشف و ضبط نمایند.

در شرق استان و شهرستان گلوگاه نیز ۵ خوسه شکارچیان در منطقه لیوان توسط محیط بانان واحد قله پایان تخریب شد.

انتهای پیام/ م

متخلفان شکار و صید زیر ذره بین محیط زیست مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.