رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: نباید واژه محرومیت را برای خورشیدی به کار برد، اما اگر اشتباه کرده باشد طبق آئین نامه رفتار می‌کنیم.

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره ارزیابی کمیته داوران از قضاوت اشکان خورشیدی در دیدار پدیده و استقلال بیان کرد: خورشیدی تا پیش از اعلام پنالتی به سود استقلال قضاوت خوبی داشت. گروه آنالیز کمیته داوران عملکرد داوران در تمام بازی ها را بررسی می کند اما در صحنه مذکور با توجه به اینکه خورشیدی نزدیک به صحنه و مسلط بود و زاویه خوبی داشت، تشخیص داد که دست مدافع پدیده به امید نورافکن برخورد کرده است و برهمین اساس اعلام پنالتی کرد.

او ادامه داد: تنها داور بازی می تواند شدت برخورد دست مدافع پدیده به بازیکن استقلال را تشخیص دهد و باید به تصمیم خورشیدی احترام بگذاریم. البته در تصاویر شدت این برخورد به خوبی مشخص نیست.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا پنالتی امید ابراهیمی باید تکرار می شد یا خیر، گفت: برخی بازیکنان پدیده پیش از ضربه پنالتی وارد محوطه جریمه شدند و به همین دلیل داور اگر تمرکز بیشتری داشت آن ضربه را تکرار می کرد. برخلاف اظهارات خورشیدی مبنی بر اینکه پنالتی در هیچ جای دنیا تکرار نمی شود باید بگویم طبق قانون اگر پیش از زمان ضربه پنالتی بازیکنان وارد محوطه جریمه شوند این پنالتی باید تکرار شود.  باید جلوی نقض قانون را گرفت و نمی توان گفت با توجه به اینکه هیچ جای دنیا قانون را اعمال نمی کنند ما هم این کار را انجام نمی دهیم.

اصفهانیان درمورد احتمال محرومیت اشکان خورشیدی تصریح کرد: اصلا درباره این موضوع صحبت نمی کنم. هر زمانی که داوران عملکرد خوبی داشته باشند آن ها را تشویق می کنیم و اگر مرتکب اشتباه شوند هم طبق آئین نامه با داوران رفتار می کنیم. کلمه محروم را برای داوران نمی پسندم و نبایست این کلمه را به کار برد.

تعداد داورانی که می توانند بازی سرخابی ها را قضاوت کنند از 3 به 15 داور افزایش یافته است

او درباره ارزیابی اش از عملکرد داوران تا پایان هفته بیستم لیگ برتر گفت: با توجه به جوان گرایی انجام شده قضاوت داوران را در لیگ برتر مثبت ارزیابی می کنم و مطمئن باشید آن ها در آینده ای نزدیک حرف زیادی برای گفتن دارند. با این وجود باید باشگاه ها هم به داوران جوان کمک کنند و دنبال ایجاد حاشیه برای آن ها نباشند. رفتارهای جنجالی کمکی به بهبود وضعیت داوری نمی کند. در صورت حمایت از قاضیان جوان شک نکنید آن ها همانگونه که در عرصه بازی های داخلی  توانایی هایشان را نشان داده اند در میدان های بین المللی هم خود را اثبات می کنند. همانگونه که می دانید در سال های گذشته تنها 3 تا 4 چهار داور می توانستند بازی پرسپولیس و استقلال را بدون مشکل قضاوت کنند اما اکنون دست کم 15 داور ما توانایی چنین کاری دارند.

انتهای پیام/

اظهارات فریدون اصفهانیان درباره قضاوت دیدار استقلال-پدیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار