یکسال کامل از زمان آغاز به کار رئیس جمهور آمریکا می‌گذرد و بیش از پانصد نظرسنجی در مورد میزان محبوبیت وی انجام شده است.

یکسال نظرسنجی درباره میزان محبوبیت ترامپ چه چیزی را نشان می‌دهد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی آمریکایی هافینگتن پست، یکسال کامل از زمان آغاز به کار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می گذرد و بیش از پانصد نظرسنجی در مورد میزان محبوبیت وی انجام شده است که نشان می دهند آمریکایی ها تاکنون در مورد ترامپ چه نظری داشته‌اند.

 این نظر سنجی ها، نکاتی را درباره نخستین سال ریاست جمهوری ترامپ نشان می دهند که عبارتند از:

میزان محبوبیت ترامپ از همان ابتدا به صورت تاریخی پایین بود و اکنون بدتر شده است.

میزان محبوبیت ترامپ در نخستین سال تصدی وی از هر رئیس جمهوری پایین‌تر است. روسای جمهور زیادی در آمریکا در نخستین سال تصدی شاهد کاهش میزان حمایت ها از خود بوده اند.

آنچه در مورد ترامپ عجیب است این است که وی چطور کارش را با حسن نیت اندک آغاز کرد. ترامپ بر خلاف روسای جمهور اخیر آمریکا در حالی کارش را آغاز کرد که آمریکایی ها به یک اندازه در مورد رضایتمندی و نارضایتی از عملکرد شغلی وی اختلاف نظر داشتند.

میزان نامحبوب بودن ترامپ ظرف یک ماه شروع به افزایش کرد زیرا افرادی که قبلا بی طرف بودند به طور فزاینده‌ای احتمال کمتری داشت که بخواهند به وی فرصت بیشتری بدهد.

ترامپ در نظرسنجی ها در سه ماهه نخست ریاست جمهوری خود، در مقایسه با هر رئیس جمهور دیگری در نخستین دوره تصدی از زمان جنگ دوم جهانی، بدترین امتیازها را بدست آورد.

یکسال بعد، نظرسنجی ها باز هم نشان می دهند بیشتر مردم آمریکا از عملکرد رئیس جمهور رضایت ندارند. نظرسنجی که شنبه صبح انجام شد نشان می دهد حدود پنجاه و پنج درصد افراد از عملکرد ترامپ راضی نیستند و فقط کمتر از چهل و یک درصد افراد از وی رضایت دارند.

میزان حمایت از ترامپ، ماه دسامبر بهبود یافت ولی این ارقام باز هم بدترین ارقام برای سال نخست یک رئیس جمهور از زمان آغاز بررسی هستند.

جایگاه ترامپ شبیه جایگاهی است که رئیس جمهور ریچارد نیکسون در ماههای برگزاری استماع های کنگره درباره رسوایی واترگیت داشت. بر اساس اطلاعاتی که چارلز فرانکلین، مدیر نظرسنجی دانشگاه حقوق مارکوات جمع آوری کرده است، در حالی که ارزیابی های هر کدام از متخصصان نظرسنجی تفاوت دارد، تقریبا همه آنها متوجه شده اند که میزان محبوبیت ترامپ از باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی پایین تر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۷ تير ۱۳۹۷
خدا این ترامپ نادان را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
خدا به ترامپ نادان عقل بده
آخرین اخبار