عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در برنامه سوم سعی می کنیم با جدیت بیشتری رویکرد ها را تغییر دهیم و برای اجرای درست آموزش های شهروندی نیز نظارت های ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه شورا شهر برای آموزش های شهروندی گفت: در برنامه سوم سعی می کنیم با جدیت بیشتری رویکرد ها را تغییر دهیم و برای اجرای درست آن نیز نظارت های ویژه ای داشته باشیم چرا که محتوای آموزش اهمیت بالایی دارد.

عضو شورای شهر تهران در خصوص ضرورت نیاز سنجی شهروندان برای مطالبات و مسئولیت هایشان گفت: در ابتدا باید بررسی کرد که شهروندان به چه آموزش هایی نیاز دارند و بر اساس نیاز هایشان آموزش های شهروندی شکل گیرد.

وی با توجه به نظر سنجی هایی که تا به امروز برای شهروندان تهرانی با همکاری استقرار شورای جدید و تیم شهرداری شده است، افزود: این نظر سنجی که اکنون تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شده است،نشان می دهد، بهبود مسئله ترافیک و آلودگی هوا جزء نیاز های اولیه شهروندان تهرانی است.

امانی نقش آگاهی شهروندان از مطالباتشان و بکار گیری مشارکت مردمی را در تحقق آموزش های شهروندی بسیار مهم برشمرد و گفت: کافی است مطالبات شهروندان را از خودشان بخواهیم بدین ترتیب شهروندان بر اساس نیاز هایی که احساس می کنند، برای پیشبرد اهداف آموزش های شهروندی، ما را نیز یاری می کنند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش های شهروندی افزود: من از جشنواره مشکات و آموزش های شهروندی بسیار استقبال می کنم و به عنوان یکی از اعضای شورای شهر به این مسئله توجه و نگاه ویژه ای خواهم داشت.

امانی جشنواره مشکات و اجرای طرح آموزش های شهروندی در مدارس را یکی از مهم ترین و اثر بخش ترین راهکار های موفقیت در آموزش های شهروندی دانست و بیان کرد: در کشورهای پیشرفته مسئولیت های اجتماعی در دوران پیش دبستانی تا دبستان آموزش داده می شود و تکلیف شهروند مسئول و مطالبه گر معلوم خواهد شد.

انتهای پیام/

ضرورت توسعه آموزش های شهروندی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار