مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: مجتبی جباری برای فوتبال ایران زحمت زیادی کشیده است و نباید مدیران استقلال با سوء مدیریت شخصیت او را له کنند.

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در گفتگو با    خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره فسخ قرارداد مجتبی جباری از سوی باشگاه استقلال بیان کرد: اصولا نمی توانیم شخصیت های بزرگ ورزش کشور را حفظ کنیم.  هر زمان بخواهیم افراد را به عنوان برند و سمبل بالا می بریم اما پس از مدتی شخصیت آن ها را له می کنیم. مجتبی جباری جزء چهره های ویژه ورزش کشورمان و باشگاه استقلال است و بی دلیل چنین رفتاری با او انجام شده است. جباری هم مانند پروین و پورحیدری برای فوتبال ایران زحمت زیادی کشیده است و باید حفظ شود. ندانم کاری و سوء مدیریت ها سبب می شود ورزشکاری که برای او هزینه شده تا به عنوان یک نمونه ارزشی و فنی معرفی شود و مردم به او علاقه دارند از بین برود.

او ادامه داد:  وزیر ورزش به اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال تذکر جدی دهد تا آن ها سعی نکنند تمام کارها را لاپوشانی کنند.

اولیایی درباره آخرین وضعیت ساخت تندیس مرحوم منصور پورحیدری گفت: در ساخت این تندیس یک اشتباه استراتژیک اتفاق افتاد. در زمان بیماری آن مرحوم مسئولان ستاد بزرگداشت پورحیدری از او عکس گرفته و برهمین اساس تندیس را تهیه کردند. قهرمان ها باید همیشه در ذهن مردم در اوج بمانند. تندیس واقعی که نشان دهنده دوران صلابت و اوج پورحیدری است در حال ساخت است و به زودی جایگزین آن می شود. البته به شوخی به دوستان پیشنهاد دادم با توجه به اینکه تندیس ساخته شده پورحیدری شباهت زیادی به محمود دولت آبادی، نویسنده شهیر کشورمان دارد آن را به دولت آبادی تقدیم کنم. البته امیدوارم این تندیس در موزه قهرمانان کمیته ملی المپیک قرار گیرد. هرچند انتقاداتی به من وارد شده است اما با توجه به اینکه برای ساخت تندیس با متخصصان این حوزه قرارداد بسته بودیم نیازی نبود به صورت مداوم روی مراحل ساخت آن نظارت کنم. تنها ایراد کار این بود که در زمان سرپا بودن پورحیدری از او برای ساخت تندیس عکس نگرفتیم.

او درمورد برگزاری سلسله نشست های علمی و تخصصی در حوزه تجاری سازی فناوری اشتغال آفرینی دانشجویان و دانش آموختگان گفت: اشتغال و کارآفرینی امر بسیار مهمی است و همه نسبت به آن دغدغه داریم. درست نیست که بخواهیم برای 18 هزار باشگاه نیرو بسازیم و کارآفرینی کنیم. کمتر از 5 درصد این آمار باشگاه های دولتی هستند و سایر باشگاه ها غیر دولتی هستند.نباید در صندلی دولت بنشینیم و برای غیر دولتی ها هزینه تراشی کنیم. نخستین کاری که وزارت ورزش باید در امر خصوصی سازی انجام دهد این است که طبق مصوبه دوره قبلی مجلس شورای اسلامی، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند اما مسئولان وزارت ورزش از این کار امتناع می کنند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد: زمانی که وزارت ورزش از انجام دادن وظیف ذاتی خود امتناع می کند چگونه می توانیم اشتغال زایی را به بخش خصوصی واگذار کنیم. باید با ایجاد تغییرات ساختاری در بخش خصوصی سازی کاری کنیم که این بخش در ایجاد اشتغال نقش داشته باشد. با شعارهای دولتی نمی توان به اشتغالزایی رسید. هرچند باید دولت سیاست گذار اشتغالزایی باشد اما خودش تشکیلات این کار را ندارد. باید طرح های بخش خصوصی بررسی شود نه اینکه دولت برای بخش خصوصی نامه بنویسد. آخرین نمونه ایجاد اختلال در فعالیت های بخش خصوصی هم به ماجرای حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا بازمی گردد. درحالی که 3 باشگاه دولتی استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در جلسه با وزیر ورزش شرکت کرده و از این طریق توانستند مشکلاتشان را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا رفع کنند اما به تیم خصوصی نفت اجازه حضور در این نشست داده نشد تا با حذف نفت تهران یک تیم دولتی دیگر جایگزین آن شود. زمانیکه آقایان پشت میز یک اداره می نشینند خودشان را مالک آن اداره می دانند و نمی توانند غیر از این فکر کنند و تصمیم بگیرند. باید در این بخش تغییرات ایجاد کنیم. این بخش نیاز به نیروهای وطنی دارد که عشق تولید دارند و نگاهشان به جیب دولت نیست. در کل با دولتی فکر و عمل کردن تغییرات خاصی ایجاد نمی شود.

انتهای پیام/

اظهارات اولیایی درباره فسخ قرارداد جباری با استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار