۲۵۸ تن برنج پر محصول تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دلاور حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با با اشاره به اینکه خرید توافقی برنج  پرمحصول از کشاورزان مازندران در حال انجام است، گفت: ۲۵۸ تن برنج پرمحصول تاکنون در مراکز خرید از کشاورزان مازندران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیت سقفی و زمانی برای خرید توافقی برنج پرمحصول در استان وجود ندارد، افزود: خرید برنج‌های ندا، نعمت و شیرودی در دو مرکز خرید مازندران در شهرستان‌های نکا و بابل از ۱۳ دی آغاز شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: مراکز خرید بر اساس مصوبه جهاد کشاورزی برنج ندا و نعمت را با ۸ درصد شکستگی به مبلغ ۴ هزار ۸۵۰ تومان و شیرودی ۵ هزار ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

حیدرپور افزود: وجه برنج خریداری شده از طریق سامانه بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد و محدودیتی در میزان خرید وجود ندارد.

وی گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک امسال در مازندران برداشت شد که ۶۵ درصد آن برنج سفید است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به احتمال بحران کم آبی در زمین‌های شالیزاری برخی از مناطق استان مازندران در فصل زراعی پیش رو، به لزوم مدیریت مصرف آب و انجام کشت جایگزین برای مقابله با مشکل کم آبی تأکید کرد.

حیدرپور به کاهش منابع آبی در سد‌های استان اشاره کرد و افزود: آماده سازی جلوتر اراضی شالیزاری، آبیاری نوبه ای، کشت ارقام محلی واستفاده بهینه از آب بندان‌های موجود از جمله راهکار‌های مقابله با مشکل کم آبی در زمین‌های شالیزاری است.

وی گفت: با توجه به شرایط کمبود آب، ترویج کشاورزی بایستی با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی هدفمند و نتیجه گرا، زمینه مشارکت کشاورزان در استفاده بهینه و ارتقای بهره وری از آب را در عرصه کشاورزی فراهم کنند.

انتهای پیام/آ

افزایش خرید برنج از کشاورزان مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.