رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: از ابتدا هم هدفگذاری بر این بود که بتوانیم به تدریج کاهش میزان مالیات در عملکرد داشته باشیم و حمایت از تولید و افزایش مالیات بر ارزش افزوده  در دستور کار باشد.

میزان وصول مالیات‌های سال 96 از مالیات بر ارزش افزوده پیشی گرفته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در جلسه علنی امروز در جریان بررسی عملکرد بودجه‌ای دولت در سال 96 در بخش اقتصادی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی و چالش‌‌هایی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بودیم، اتکاء بودجه عمومی کشور به میزان استقراضی است که متأسفانه در این سال‌ها باب شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه انتشار اوراق بهادار و ابزارهای مالی در ساختار بودجه استقراض مشهود در اقتصاد کشور است، گفت: مجموع کل انتشار در بودجه سال 96 حداکثر 34 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، اما در گزارش دولت هم بیان شد که این میزان از 5000 میلیارد تومان هم بیشتر شده است.

پورابراهیمی گفت: اگر در سال 97 سقف مجاز برای انتشار ابزارهای مالی را مدنظر قرار ندهیم، این موضوع از سوی مجلس قابل کنترل نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه میزان وصول مالیات‌های سال 96 از مالیات بر ارزش افزوده پیشی گرفته است، تصریح کرد: از ابتدا هم هدفگذاری بر این بود که بتوانیم به تدریج کاهش میزان مالیات در عملکرد داشته باشیم و حمایت از تولید و افزایش مالیات بر ارزش افزوده  در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه لایحه صندوق مکانیزه فروش طی هفته‌های آینده در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده هم تا یک ماه آینده در کمیسیون اقتصادی به پایان می‌رسد و این دو موضوع را در ابتدای سال 97 نهایی می‌کنیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه ما در صحن علنی پیگیر آزادسازی سهام عدالت بودیم، گفت: متأسفانه دولت اخیرا این کار را در بحث واگذاری سود سهام عدالت انجام داد که با این کار بین 3600 تا 4000 میلیارد منابع کشور را خرد می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که منابع به سختی به دست می‌آید، نباید 4000 میلیارد تومان را خرد کنیم و به همین دلیل به زودی موضوع تصویب آزادسازی سهام عدالت را در کمیسیون اقتصادی به پایان می‌رسانیم تا ابتدای سال 97 مالکیت به مردم دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار