اضافه شدن 7۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی دردهه فجر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تبریز از اضافه شدن 7۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی دردهه فجرامسال خبرداد.

اضافه شدن 7۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی دردهه فجربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرخ جلالی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تبریز در نشست تخصصی مدیران رسانه‌های گروهی استان بااشاره به اینکه دهه فجر ۷۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهد شد، گفت: از این تعداد ۳۵ دستگاه جدید و بقیه نیز تا ۹۰ درصد بازسازی شده هستند.

وی در خصوص مدیریت آلودگی هوا با توجه به اینکه یک درصد آلایندگی هوا را اتوبوس‌های اتوبوسرانی تشکیل می‌دهند، گفت: همه اتوبوس‌هایی که در شهر تردد می کنند، دارای معاینه فنی هستند و 34 دستگاه اتوبوس را به دلیل دودزایی متوقف کردیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تبریز با اشاره به وجود 11 هزار و 27 دستگاه تاکسی در شهر تبریز گفت: 4 هزار و 150 دستگاه تاکسی تا به امروز در طول یکسال تعویض و نوسازی شده است.

وی افزود: ۱۳۳ میلیارد تومان برای تعویض و خرید اتوبوس‌های اختصاص داده شده است.

جلالی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر ۷۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهد شد، گفت: از این تعداد ۳۵ دستگاه جدید و بقیه نیز تا ۹۰ درصد بازسازی شده هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تبریز با اشاره به اینکه ۹ هزار دستگاه خودروی سنگین وجود دارد که یک درصد آلایندگی را اتوبوس‌های اتوبوسرانی تشکیل می‌دهند، افزود: همه اتوبوس‌ها تردد در شهر دارای معاینه فنی هستند 34 دستگاه اتوبوس را به دلیل دودزایی خواباندیم ولی امروز کسی به دلیل آلودگی موتور سیکلت، کامیون و... نخوابانده و مسئولیتش را بر عهده نمی‌گیرد!

جلالی گفت: مقرر شد تا 500 دستگاه اتوبوس و مینی بوس خریداری شده و در این زمینه قراردادها با شرکت‌های داخلی به زودی به امضا می‌رسند تا به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی شوند.

 

انتهای پیام/ش

نوسازی 4 هزار تاکسی فرسوده در تبریز

برچسب ها: دهه فجر ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.