مدیر عامل سازمان آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با روند کنونی و نبود بارش در سال آینده در بخشهای کشاورزی و آب شرب با تنش کمبود آب مواجه خواهیم بود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان آذربایجان غربی در جلسه شورای حفاظت از آب و خاک شهرستان ماکو که در محل فرمانداری ماکو ترتیب یافت با اعلام این مطلب گفت : در حال حاضر علاوه بر اجرای طرحهای آبیاری نوین کشاورزی در 26 هزار هکتار از اراضی این منطقه با اتمام سد مخزنی کرم آباد پلدشت 20 هزار هکتار اراضی دیم هم به آبی تبدیل شده و زیر کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی قرار خواهند گرفت .

دانشجو در ادامه با اشاره به کمبود شدید بارندگی و کاهش ذخایر آبی استان هم اشاره کرد و افزود : با روند کنونی و نبود بارش در سال آینده در بخشهای کشاورزی و آب شرب با تنش کمبود آب مواجه خواهیم بود .

وی با بیان اینکه بحران آب در کمین بوده وباید به مساله کم آبی توجه جدی شود تصریح کرد: در سال آینده این کمبود به شدت مدیران دستگاههای اجرایی را درگیر خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان استفاده از کشت محدود با الگوی کشت کم مصرف و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تشکلهای آب بران منطقه در رابطه با کمبود آب کشاورزی و جلوگیری از کشتهای پرمصرف را کارساز دانست و افزود : لازم است برای حل مشکل کمبود آب همفکری کرده و برا ی گذر از این مشکل به همراهمی و همکاری مردم و مسئولان نیاز است.

انتهای پیام/ح

 اجرای طرح های آبیاری نوین کشاورزی در 26 هزار هکتار از اراضی ماکو

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.