رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در احقاق حقوق عمومی از تبعیض و تخفیف پرهیز شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  رییس کل دادگستری استان در نشست صیانت از اراضی ملی با بیان اینکه مدیران باید تمام تلاش خود را برای مراقبت از بیت المال داشته باشند گفت: در احقاق حقوق عمومی از تبعیض و تخفیف پرهیز شود.

حجه الاسلام مزارعی با تاکید بر اینکه اجرای تمام و کمال قانون مهم است افزود: جلوگیری از تضییع حقوق عمومی و بیت المال مصداق مدیریت عدالت است.

وی به برخی نارضایتی‌ها و حضور دسته جمعی و اعتراض آمیز مقابل دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری اشاره کرد و گفت: مدیران به گونه‌ای مدیریت کنند که تمام زیر و بم‌های قانون دیده شود.

حجه الاسلام مزارعی سفارش پذیری را آفت مدیرت دانست و ادامه داد: در مواجه با برخی تخلفات از جمله استفاده از حریم رودخانه‌ها تبعیض مشاهده شده است که زیبنده نظام مدیریت اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه مدیران در صورت بی توجهی به قانون بدون تعارف پاسخگو باشند از آن‌ها خواست با در نظر گرفتن رسالت بزرگ مدیریت مانع از تضییع حقوق عمومی و بیت المال شوند.

رییس کل داد گستری استان سستی و اهمال در برخی مدیریت‌ها از جمله واگذاری موسسات به مدیران و افراد ناتوان و همینطور بی توجهی به قیمت و توزیع ارزاق در بازار مصرف را باعث نگرانی مردم و بروز برخی تجمعات و فرصتی برای معاندان فرصت طلب دانست.

در این نشست هاشمی مدیر کل محیط زیست استان با بیان اینکه ۱۲ درصد خاک استان در قالب قرق صیانت می‌شود از آنچه که کمبود ۲۲۸ محیط بان می‌نامید ابراز نگرانی کرد و افزود: با ۷۲ نفر محیط بان برای صیانت از اراضی ملی نیروی کافی در اختیار ندارد.

وی سرریز شدن فاضلاب شهری به رودخانه‌ی بشار و برداشت‌های بی رویه از بستر این رودخانه را خطر جدیِ زیست محیطی دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

در این نشست همچنین داوودی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم رفع تصرف از بستر رودخانه ها، فراهم شدن شرایط برای توزیع عادلانه و برخورد قانونی با بهره برداران متخلف را خواستار شد.

علیمردانی مدیرکل راه و شهر سازی استان هم از رفع تصرف ۱۸۸ هکتار از ارضی ملی به نفع دولت خبر داد و افزود: این رقم مانع از زیان ۶۶۰ میلیارد ریالی بیت المال شد.

وی از ایجاد سامانه یکپارچه اراضی و مستغلات، راه اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در همه شهر‌های استان و گشت شبانه روزی برای مقابله با زمین خواران خبر داد و اضافه کرد: بازشماری منابع سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده برای راستی آزمایی اجرا طرح‌ها از اقدام‌های این اداره کل برای مراقبت از بیت المال است.

در این نشست اعضا درباره برنامه‌های صیانت از بیت المال گفتگو کردند.

 

انتهای پیام/ش

در احقاق حقوق عمومی از تبعیض و تخفیف پرهیز شود

برچسب ها: دادگستری ، بیت المال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.