مدیر آکادمی فولاد خوزستان به تشریح شرایط و برنامه های آکادمی پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  علی اکبر مهدی پور،  مدیر آکادمی فوتبال فولاد خوزستان گفت: از سال 94 که مدیریت آکادمی به بنده سپرده شد، اولین اقدامی که کردم بومی‌گرایی بود که بر این اساس به تمام بازیکنان غیربومی تیم های پایه فولاد رضایت‌نامه دادیم که از تیم بروند زیرا اعتقاد داشتیم فراوانی استعداد در خوزستان آن‌قدر زیاد هست که نیاز به بازیکن غیربومی نباشد. 

وی بیان کرد: در سال گذشته 3 جام از 4 جام رده های پایه کشور را گرفتیم و بهترین آکادمی ایران شدیم و با توجه به اینکه برنامه 6 ساله ای ارائه کرده‌ام، قول داده‌ام تا سال 1400 اولا هیچ بازیکن غیربومی در رده پایه جذب نکنم و ثانیا عمدتا از مربیان دارای مدرک B به بالا و با گرایش تربیت بدنی استفاده می‌کنیم. 

مهدی پوربا اشاره به کاهش سن آموزش در آکادمی  گفت: سن آموزش در آکادمی را از 12 سال به 6 سال کاهش داده‌ایم و بازیکنان به صورت پلکانی رده‌های پایه را طی کرده و پله پله بالا می‌روند، ضمن اینکه هر سال 2 الی 3 بازیکن را به‌صورت تستی برای هر رده جذب می‌کنیم زیرا می‌خواهیم برای بازیکنان از پایه شخصیت سازی کنیم که البته استثناهایی نیز وجود دارد که برخی استعدادها بنا به دلایل مختلف تا سنین بالا آشکار نمی‌شوند که سیاست ما این است مقابل این استعدادها نمی‌ایستیم و در صورت امکان از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

 وی  اظهار کرد: یک برنامه توسعه جوانان برای باشگاه تنظیم کرده ایم که مشخص می کند بازیکنان باید به چه شاخصه هایی دست پیدا کنند که طبق این برنامه بازیکنانی که عملکردشان بالای 75 درصد از فاکتورها را احراز کنند می توانند به رده های بالاتر بروند، به‌طور مثال بازیکنی در یک فصل 10 پاس گل می دهد یا 10 گل می زند و احتمالا شرایط لازم را برای ارتقاء احراز کرده است.

وی افزود: با این معیارها و برنامه جامع، نقش سلیقه در انتخاب بازیکنان کاهش می یابد و طبق استانداردها شرایط بازیکنان تعیین می شود و یکی از راهکارهای کاهش فساد در فوتبال پایه هم همین است. 

مهدی پور بیان کرد: باشگاه برای مربیان چارچوب تعیین می کند و مربیان ضمن اینکه تفکرات فنی خود را اجرا می‌کنند، تحت شرایط و معیارهای تعیین شده باشگاه کار می‌کنند و نتیجه این شده که ما در تمام رده ها در رده‌های بالای جدول قرار داریم.

انتهای پیام/م

بازیکنان غیربومی از سال 1400 جایی در آکادمی فولاد خوزستان ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.