مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: کاهش محسوس دما و بارش قابل ملاحظه برف و کولاک و کاهش دید در سطح استان اردبیل پیش بینی می شود.

علی دولتی مهر، مدیرکل هواشناسی و رییس کارگروه بلای جوی و طوفان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در چهارمین جلسه اضطراری "هوا – راه" در قالب کارگروه بلایای جوی و طوفان استان اردبیل از کاهش محسوس دما و پیش بینی بارش قابل ملاحظه برف و کولاک و کاهش دید در سطح استان اردبیل خبر داد.

وی به میزان بارش کشور و استان اردبیل اشاره و از کاهش شدید بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته و دوره آماری در غالب مناطق کشور خبر داد.

رسول همتی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و دبیر کارگروه بلایای جوی و طوفان استان اردبیل با ارائه نقشه های هواشناسی به تشریح زمان رخداد بارش برف در سطح استان پرداخته و به اطلاعیه هواشناسی صادر شده اشاره نمودند:

وی افزود: بارش برف در روز جمعه 6 بهمن در بیشتر مناطق استان اردبیل آغاز و تا قبل ازظهر روز یکشنبه 8 بهمن بطور قابل ملاحظه ای در تمامی مناطق استان تداوم خواهد داشت.

ارتفاع برف برای مناطق کوهستانی استان 30 تا 40 سانتیمتر، برای شهرهای مناطق مرکزی و جنوبی استان 10 تا 20 سانتیمتر و برای شهرستان پارس آباد و بیله سوار 5 تا 10 سانتیمتر پیش بینی شده است.

از نظر شدت سرما نیز از روز جمعه تا صبح دوشنبه هفته آینده دمای هوا به شدت کاهش خواهد یافت به طوریکه طی یکشنبه شب و صبح دوشنبه هفته آینده دمای هوا در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان، دما به 20 درجه زیر صفر هم خواهد رسید.

مسعود امامی یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز بیان کرد: تصمیمات این جلسه در مورد وضعيت جاده ها برای تسهيل در امر ترابری جاده ها و فرودگاه اردبیل همچنین برنامه ریزی توسط مدیریت خدمات شهری باعث كاهش خسارات احتمالی و نيز آسايش شهروندان و مسافرين خواهد شد.

در ادامه جلسه اعضای حاضر نسبت به برگزاری جلسات در زمان شرایط مخاطره آمیز جوی اشاره و اطلاع رسانی از وضعیت جوی برای آمادگی لازم در نحوه خدمت رسانی تاکید و توصیه های کارشناسی ذیل را صادر نمودند:

1- توصیه پلیس راه به رانندگان جهت اجتناب از تردد در جاده های کوهستانی استان(بویژه در گردنه الماس) و تجهیز خودروها شامل همراه داشتن زنجیرچرخ، اطمینان از سلامت تجهیزات شامل برف پاک كن، ضدیخ رادیاتور و امکانات تکمیلی مانند تجهیز چراغهای مه شکن.

2- اعلام آماده باش راهداری های استان برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی در جاده ها و کنترل ذخیره بسته های نمک - ماسه در انبارها و نهاده ها در سطح راه های استان.

3- اعلام آمادگی شهرداری های استان جهت تجهیزات برف روبی یا برف زدایی در معابر عمومی.

4- اعلام آمادگی شرکت توزیع برق استان برای مقابله با قطع احتمالی برق بر اثر سنگینی برف روی خطوط انتقالی.

5- توصیه شرکت آب و فاضلاب استان برای آمادگی عموم جهت حفاظت در بخش پیشگیری از یخ زدگی لوله های آب و مخازن آب در معرض هوا.

6- توصیه های سازمان جهاد کشاورزی جهت تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت در گلخانه ها، مرغداری ها و سایر واحدهای حساس به سرما و بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه عمومی و ماشین آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخبندان.

7- توصیه شرکت گاز استان برای پیشگیری از اتلاف گرما در ساختمان های مسکونی و اداری و مدیریت توزیع حامل های انرژی بویژه صرف جوئی در مصرف گاز شهری بدلیل افت فشار گاز.

انتهای پیام/ح

کاهش دمای هوا در اردبیل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.