مدیرگروه ریاضی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت : با توجه به نیاز تلاش شده که دوره کارشناسی ارشد آموزش ریاضی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاسیس شود که این مهم به تصویب دانشگاه رسیده و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است.

تاسیس دوره کارشناسی ارشد آموزش ریاضی در دانشگاه خلیج فارس بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کریمی صبح امروز در دومین روز از برگزاری پانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی کشور در بوشهر با تاکید بر نقش مهم آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی در رشد و تعالی جامعه اظهار داشت: آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری از جمله وزارتخانه‌هایی هستند که در بحث آموزش جامعه نقش مهم و جدی برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه خروجی آموزش و پرورش در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرد افزود: امروز با کمال تاسف بنیه علمی دانشجویان به شدت ضعیف شده و این ریشه در دوران دانش‌آموزی دارد.

مدیرگروه ریاضی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، یکی از مشکلات در آموزش بویژه درس ریاضی را فهم صحیح، یادگیری و یاددهی دانست و تصریح کرد: برای تقویت بنیه دانش‌آموزان در درس ریاضی امروز با حضور برخی ارگان‌ها خارج از برنامه آموزش و پرورش از جمله خانه ریاضیات برای عمومی و مفهومی کردن این ماده درسی به‌خوبی فعال شده‌اند.

کریمی با تاکید بر توجه به تخصصی کردن آموزش درس ریاضی بیان کرد: در آموزش درس ریاضی لازم است متخصصان برای بهبود کیفیت آموزش اقدام کنند.

دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی کشور با اشاره به اینکه درس ریاضی به دیگر دروس وابسته و ارتباط دارد گفت: درس ریاضی از جمله علوم میان رشته‌ای است که با دانش‌های دیگر ارتباط دارد و پیچیدگی تفکر و یادگیری سبب شده این کنفرانس‌ها برگزار شود.

وی از تاسیس دوره کارشناسی ارشد آموزش ریاضی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز تلاش شده که دوره کارشناسی ارشد آموزش ریاضی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاسیس شود که این مهم به تصویب دانشگاه رسیده و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است.

کریمی با بیان اینکه 297 مقاله و 30 کارگاه به پانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی کشور ارائه شد افزود: از این تعداد 192مقاله در بخش چالش‌های پیش روی معلمان در آموزش ریاضی، 20 مقاله در محور چگونگی انتخاب و 85 مقاله در زمینه حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی و آموزش ریاضی دوره ابتدایی است که پس از ارزیابی 26 مقاله برای سخنرانی، 66 مقاله درقالب پوستر و 9 کارگاه پذیرفته و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

دوره کارشناسی ارشد آموزش ریاضی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاسیس می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.