نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: ماندگاری آب برای خوزستان در اولویت قرار دارد و همگرایی خوبی بین مسئولان استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بیان داشت: اگر آب در خوزستان بماند میزان کارآمدی و بهره‌مندی آن چندین برابر است و در خوزستان 3  فصل کشت میسر و در دامغان فقط یک‌ فصل کشت امکان‌پذیر هست؛ بنابراین ماندگاری آب برای خوزستان در اولویت قرار دارد و همگرایی خوبی بین مسئولان استان ایجاد شده است.

امام جمعه اهواز افزود: بسیاری از مردم خوزستان پیشه کشاورزی دارند، در خوزستان 3 فصل کشت امکان‌پذیر است و از نظر انرژی آفتاب و حاصلخیزی در حال عادی هم دو فصل کشت را داریم

وی تصریح کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان اختصاص داده شد و پول آن در حال توزیع است. در حوزه کشاورزی ۵۰ هزار طرح طی یک سامانه‌ای به مسئولان ملی ارائه شده که در مجموع فقط ۲۷۰ مورد آن خاص خوزستان بود.

آیت‌الله جزایری بیان کرد: بی‌اطلاعی مردم خوزستان یکی دیگر از فجایع است که یک مشکل بزرگ و گردنه صعب‌العبور دارند که اصلاً از مجاری قانونی ماجراهای مختلف را مطلع نمی‌شوند؛ مثلاً پرونده سهام عدالت در کشور بسته شد ولی از شیلنگ آباد خبر رسید حتی یک نفر هم از این طرح بهره‌مند نشده است.

وی عنوان داشت: در استان با چنین مصائبی مثل ناآگاهی مردم مواجه هستیم؛ مردم استرس دارند از ارائه طرح و هیچ آگاهی هم ندارند که این اطلاع‌رسانی برعهده همه اقشار است که قوانین را برای مردم شرح بدهند؛ ما در تبریز و اصفهان هم حضور داشتیم ولی چنین مسائلی در این استان‌ها نبوده است.

انتهای پیام/م

خوزستان توان کشت در ۳ فصل را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.