مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در شهرستان‌های تنگستان، بوشهر و گناوه سه هزار و 700 هکتار زمین جهت سرمایه‌گذاری پرورش میگو در حال واگذاری است که با این واگذاری‌ها سطح زیر کشت میگو در استان بوشهر به بیش از 10 هزار هکتار می‌رسد.

اجرای عملیات شهرک شیلاتی در شهرستان دشتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباسعلی زنده‌بودی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های خاص استان بوشهر شیلات و آبزی‌پروری است که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به دنبال حمایت از سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها هستیم.

وی افزود: یکی از مهمترین سایت‌های پرورش میگو در سطح استان بوشهر در شهرستان دشتی و در کنار رودخانه مند قرار دارد که با استفاده از آب شور این رودخانه، فضای مناسبی برای پرورش میگو ایجاد شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: با شناسایی نقاط مناسب برای پرورش میگو در سطح استان بوشهر شاهد افزایش سه برای مزارع پرورش میگو در سطح استان بوشهر هستیم که سبب شده با افزایش مطلوبی از تولید در واحد سطح مواجه شویم.

وی ادامه داد: رویکرد شیلات از سال گذشته تاکنون در زمینهٔ پرورش میگو در استان، ایجاد فضای تولید و اشتغال است که موفقیت‌های نیز در این بخش نصیب استان و جانان جویای شغل شده است.

زنده بودی از برق‌دار شدن سایت‌های پرورش میگو در شهرستان دشتی خبر داد و افزود: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتی سال گذشته اعتبار خوبی جهت برق‌دارکردن سایت مند و توسعه این سایت گذاشت و سبب شد سرمایه‌گذاران تولیدات بیشتری داشته باشند که جا دارد از مجموعه فرمانداری شهرستان دشتی و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر قدردانی شود.

 مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان این‌ که در حال حاضر در استان بوشهر هفت هزار هکتار اراضی زیرکشت پرورش میگو قرار دارد، یادآور شد: به دنبال توسعه افقی پرورش میگو در استان بوشهر هستیم، هر چند در شهرستان دشتی زمین‌های مساعد برای این کار وجود ندارد اما در شهرستان‌های تنگستان، بوشهر و گناوه سه هزار و 700 هکتار زمین جهت سرمایه‌گذاری پرورش میگو در حال واگذاری است که با این واگذاری‌ها سطح زیر کشت میگو در استان بوشهر به بیش از 10 هزار هکتار می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که استان بوشهر قطب پرورش میگو در کشور است ادامه داد: با توجه به مطالعات متعدد انجام‌شده و نتایج مثبت در آب استفاده شده برای آبزی‌پروری در سطح استان بوشهر، تلاش می‌کنیم سایت‌های پرورش میگو در استان را افزایش دهیم.

زنده‌بودی از اجرای عملیات شهرک شیلاتی در 75 هکتار از منطقه پایین‌دست مند در شهرستان دشتی خبر داد و افزود: مبلغ چهار میلیارد و 200 میلیون تومان برای اسخت این شهرک که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، اختصاص یافته است.

انتهای پیام/م

افزایش سطح زیر کشت میگو به بیش از 10 هزار هکتار

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.