اصفهان از بیرون بیشتر یک استان سیاسی شناخته شده است ولی زمانی که به این استان ورود پیدا می‌کنیم، بافت کاملاً فرهنگی دارد که باید قدر آن دانسته و این بافت غنی با سرمایه‌گذاری بر روی آن حفظ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دیدار استاندار اصفهان اظهار داشت: اصفهان از بیرون بیشتر یک استان سیاسی شناخته شده است ولی زمانی که به این استان ورود پیدا می‌کنیم، بافت کاملاً فرهنگی دارد که باید قدر آن دانسته و این بافت غنی با سرمایه‌گذاری بر روی آن حفظ شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری برگزاری نماز جمعه را اقتدار نظام خواند و افزود: فعالیت هیئات مذهبی اصفهان در ایام محرم و سوگواری اهل بیت(ع) در کشور کم‌نظیر است و وجود هیئات مذهبی متعدد و مؤسسات خیریه و دینی مختلف در این استان نشان از تدین بالای مردم این خطه دارد.

محسن مهرعلیزاده نیز در این دیدار ابراز داشت: اصفهان دارالمؤمنین است و با وجود 6 درصد جمعیت کشور، 10 درصد از شهدا و 11 درصد از جانبازان کشور از این استان هستند.

وی با بیان این‌که بیشترین وجوهات از استان اصفهان پرداخت می‌شود، ادامه داد: تدین و هنر مردم اصفهان و وجود خیران فعال در این استان از سرمایه‌های اساسی این استان است.

استاندار اصفهان با بیان این‌که پایه‌های فرهنگی و دینی مردم استان در ابعاد مختلف تدین، هنر، شعر و نقاشی بسیار قوی است، گفت: در سنوات اخیر به ابعاد هنری مانند جشنواره‌های فرهنگی، موسیقی، خطاطی و ... کم توجهی شده است و نتوانسته‌ایم در این زمینه‌ها رشد مورد انتظار داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ضرب آهنگ ایجاد صنایع جدید و نوین در استان و غلبه فرهنگ صنعتی بر خانواده‌ها آرامش فکری آنان را تحت تأثیر قرار داده است، مطرح کرد: هنر در ذات مردم اصفهان بوده و هست و اگر رشد لازم صورت می‌گرفت شاهد رشد اجتماعی، انسانی و اقتصادی به طور همزمان بودیم.

 

انتهای پیام/م

 

دیداررئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با استاندار اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.