کاخ سفید آمریکا با صدور بیانیه ای بر کناره گیری «عطا ممحد نور»، والی برکنار شده بلخ و انتقال مسئولیت این ولایت به «محمد داوود» تاکید کرده است.

تاکید کاخ سفید بر کناره گیری سریع و مسالمت آمیز «عطا محمد نور»به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید آمریکا با صدور بیانیه ای بر کناره گیری «عطا ممحد نور»، والی برکنار شده بلخ و انتقال مسئولیت این ولایت به «محمد داوود» تاکید کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که تنش های سیاسی درباره ولایت بلخ باید هرچه زودتر و مسالمت آمیز تر حل و فصل شود زیرا گنجایشی برای خشونت وجود ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقام های کاخ سفید به این باورند که این تنش باید طوری حل شود که شهروندان افغانستان اطمینان داشته باشند که تعیین والی جدید، سبب تامین امنیت و توانمندی حکومت وحدت ملی می‌شود تا مسئولیت هایش را در برابر آنان اجرا کند.

گفتنی است که حدود چهل روز پیش ارگ ریاست جمهوری افغانستان استعفای عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ را که چندی پیش در نتیجه توافقی تحویل شده بود، منظور کرد و بجای او انجنیر داوود یکی از اعضای دیگر حزب جمعیت را به عنوان والی بلخ تعیین نمود.

عطا محمد نور با عدم پذیرش استعفای خود اعلام کرد که از سمت خود کنار نمی رود؛ از آن زمان تاکنون برای حل تنش‌ها میان نمایندگان ارگ و حزب جمعیت ۹ بار گفتگو صورت گرفته اما نتیجه ای را در پی نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار