رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: مشاورین با بهره‌گیری از مبانی دینی و آموزش های اسلامی و تربیت غنی اسلامی و با اتکا به اصول و ارزش های علمی درجهت تقویت و استحکام بنیان خانواده تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان منوجان در آئین افتتاح اولین مرکز مشاوره دادگستری منوجان بیان کرد: این مرکز در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده تشکیل و به ارائه مشاوره های قبل از ازدواج و همچنین کمک به زوجین در آستانه طلاق می پردازد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه خانواده ،تاکید کرد: هرگونه بی توجهی به بنیان خانواده جامعه را به انحراف می‌کشاند.

این مقام قضایی ادامه داد: یکی از عوامل موثر در از هم پاشیدن بنیان خانواده عدم توجه زوج های جوان به مبانی کلی خانواده و فلسفه تشکیل خانواده است که آموزشهای قبل از ازدواج و توجه به توصیه های والدین و مشورت با بزرگان خانواده می تواند موثر باشد .

وی همچنین نقش سازمانها، ادارات و نهادهای فرهنگی را در بهبود روابط خانوادگی موثر دانسته و گفت: بررسی راه های کاهش آسیب های اجتماعی و به خصوص طلاق وظیفه یک شخص یا یک سازمان نیست، تمام دستگاه های اجرایی و فرهنگی می توانند نقش سازنده ای دراین امر داشته باشند و به عزم همگانی در این را نیاز است.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد:بایستی باتلاش وهمکاری مسئولان ،روحانیون،سران طوایف و ریش سفیدان وخود مردم شهرستان درجهت رفع مشکلات اجتماعی کوشش نماییم تا بتوانیم گام های اساسی درجهت کاهش آمارطلاق و سایر آسیب های اجتماعی برداشته شود .

انتهای پیام/ی

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار