معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشوربر بر اهمیت و ضرورت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری روستایی آذربایجان تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از غرفه ویژه تبریز 2018 با تاکید بر اهمیت و ضرورت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری روستایی آذربایجان، گفت: آیین ها وآداب و رسوم هر ملت ، سازنده عناصر فرهنگی جامعه محسوب می شوند. تنوع و تعداد آیین ها و آداب و رسوم دلیل غنای فرهنگی یک جامعه است. فرهنگ و آداب روستایی آذربایجان نیز بخش غیر قابل انکار فرهنگ متشکله آذربایجان است که به واسطه آیین ها و سنت های خود بر غنایت آن افزوده اند، در همین راستا تبریز 2018 می تواند زمینه ای برای ارج نهی به گردشگری روستایی نیز باشد و بخش بزرگی از سرمایه گذاری ها را بر خود معطوف سازد.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه در راستای پیشبرد اهداف تبریز 2018 و صیانت از فرهنگ و هنر این مرز و بوم، ریسمان همت جمعی و وحدت بین بخش های دولتی، خصوصی و مردمی در پیشبرد اهداف این رویداد بزرگ، باید بیش از پیش مستحکم باشد، افزود: این فرصتی است که باید به طور جمعی مغتنم شمارده شود تا بتوان با حفظ روحیه مشارکت مردمی در اقدامات لازم، با عظمی راسخ قدم نهاد، این رویداد باید تبریز و شهرهای همجوار را همچون نگینی درخشان در حوزه گردشگری در منطقه و ایران معرفی کند.

وی افزود:تبریز 2018 رویدادی بزرگ و فرصتی طلایی جهت اشاعه مستقیم و تخصصی ظرفیت های فرهنگی و تاریخی تبریز است، بطوریکه به واسطه این رویداد می توان سالیان سال از زیرساخت های ایجاد شده بهره مند شد و مقدمات لازم برای برپایی رویدادهایی بزرگ تر را در تبریز رقم زد.

وی با اشاره بر اینکه رویداد فرا ملی تبریز 2018، می تواند زمینه ای مناسب جهت سرمایه گذاری های کلان بر ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی و هنری تبریز باشد، ادامه داد: این فرصت فرا ملی قطعا جانی تازه به صنعت گردشگری آذربایجان و تبریز خواهد داد، چراکه تبریز به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی خود این فرصت را به متفکران و اندیشمندان حوزه گردشگری خواهد داد تا با آشنایی با ظرفیت های این دیار، مقصد سرمایه گذاری پروژه های گردشگری خود را تبریز و آذربایجان قرار دهند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه طرح ریزی رویدادهای فرهنگی مختلف و جدید بر مبنای داشته های تاریخی و فرهنگی متنوع تبریز و آذربایجان، می تواند نگاهی شگرف تری را در ارتباط با آذربایجان در افکارعمومی ایجاد کند، ادامه داد: تبریز و آذربایجان دارای گنجینه ای ارزشمند از فرهنگ، هنر، آیین ها و سنت هایی است که اکنون نیازمند نگاهی ویژه و نوینی است تا بتواند این ظرفیت ها را بصورت امروزی به مردم ارائه دهد، چراکه فرهنگ، هنر و سنت های بومی آذربایجان در هر برهه زمانی تازگی خود را داشته و می تواند هدف سلایق مختلف جمعی قرار گیرد.

خدایی در پایان یادآور افتتاح رسمی رویداد بزرگ تبریز 2018 در نوروز 97 شد و بر میزبانی و دعوت تمام مردم ایران به قلب تپنده آذربایجان اشاره کرد و گفت: نوروز97 ، ایران شاهد نوروزی به سبک تبریز خواهد بود و سالی پر رونق را در حوزه گردشگری سپری خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ش

تبریز 2018 رویدادی بزرگ و  طلایی جهت اشاعه  ظرفیت های فرهنگی و تاریخی تبریز 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.