وزیر خارجه قطر اعلام کرد بحران در روابط این کشور با کشور‌های همسایه عرب روند هماهنگی‌های امنیتی در این منطقه را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر پنجشنبه اعلام کرد بحران در روابط این کشور با کشور‌های همسایه عرب در منطقه خلیج (فارس) روند همیشگی و معمول هماهنگی‌های امنیتی در این منطقه را با مشکل روبرو کرده است.

او افزود قطر همچنان به حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای حل این بحران امیدوار است و شکوائیه‌ای به نهاد‌های غربی در خصوص تخلفات همسایگان و بازی با ارز و بازار ارائه کرده است.

وزیر خارجه قطر همچنین در داووس سوئیس در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد نگران رویارویی مستقیم بین ایران و عربستان سعودی است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی امروز با بیان این مطلب در داووس سوئیس اعلام کرد: «قطر میان ایران و عربستان سعودی گیر افتاده است. این وضع بدین معناست که هرگونه رویارویی مستقیم میان ایران و عربستان سعودی نه تنها بر قطر بلکه بر کل منطقه تاثیرگذار خواهد بود.»

وزیر خارجه قطر در عین حال تصریح کرد بحران در مناسبات دوحه با همسایگانش روند همکاری‌های امنیتی را در سراسر منطقه خلیج فارس از جمله مبارزه با تروریسم مختل کرده است.

وزیر خارجه قطر که این اظهارات را در نشستی با عنوان «دیدگاه مشترک کشور‌های عربی» بیان می‌کرد، افزود: شورای همکاری، کارآمد نیست. احساس می‌کنیم شورای همکاری که زمانی منعکس کننده درد‌های کشور‌های عربی بود و به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد بود، اکنون به شورایی ناکارآمد حتی در حل مشکلات کشور‌های عضو تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر خارجه قطر در داووس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
بیجا کردن همشون از دم
آخرین اخبار