وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های ویژه آمریکایی به دنبال آموزش مخالفان مسلح در سوریه با هدف ناکام گذاشتن فرایند صلح هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العالم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های ویژه آمریکایی به دنبال تشکیل گروهی از مخالفان مسلح در سوریه و آموزش آنان، با هدف ناکام گذاشتن فرایند صلح هستند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان ویژه آمریکا برای تشکیل و آموزش مخالفان مسلح در سوریه با هدف ناکام گذاشتن روند صلح در این کشور تلاش می‌کنند.

مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس در سوریه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش سوریه توانست یک گروه مسلح را در منطقه التنف نابود کند و در مقر‌های آن‌ها به پرچم و پارچه نوشته‌هایی متعلق به گروه «نیرو‌های شهید احمد عبدو» دست یافت.

در این بیانیه آمده است مخالفان مسلح در پایگاهی در منطقه التنف تحت نظارت نیرو‌های ویژه آمریکا آموزش می‌بینند.

بر اساس این بیانیه، تروریست‌ها برای حملات تروریستی در مناطق مختلف سوریه از جمله در دمشق، حمص و دیرالزور برنامه‌ریزی می‌کنند و هدف از آن فریب دادن نیرو‌های ارتش سوریه و منصرف کردن آنان از ادامه عملیات نظامی جاری در ادلب است.

مرکز روسی رسیدگی به امور آشتی در سوریه در این بیانیه تاکید کرد بر اساس اظهارات آوارگانی که توانستند از مناطق تحت سیطره آمریکا در منطقه التنف خارج شدند پیش بینی می‌شود گروه‌های مسلح در زودترین زمان ممکن به مناطق شمالی و شمال شرقی سوریه نفوذ کنند و حملات انفجاری و انتحاری انجام دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است حقیقت دست داشتن آمریکا در تشکیل گروه مخالفان مسلح و حمایت مالی و تسلیحاتی از آنان برای از بین بردن روند سیاسی و مسالمت آمیز در سوریه برای همه ثابت شده است.

نیرو‌های احمد العبدو یک گروه معارض وابسته به جبهه جنوبی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه است.

انتهای پیام/

بیانیه وزارت دفاع سوریه درباره اقدام آمریکا در آموزش معارضان مسلح سوری

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار