فرمانده سپاه امام حسین (ع) دلوار از ایجاد صندوق های قرض الحسنه بسیج در منطقه دلوار در سال جاری خبر داد.

صندوق های قرض الحسنه مردمی در دلوار راه اندازی می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ایرج سلیمانی فرمانده سپاه امام حسین (ع) دلوار  با بیان اینکه هدف از راه اندازی صندوق‌های خرد محلی را حمایت از کسب و کارهای کوچک و خرد است، اظهار داشت: این طرح به توسعه اشتغال روستایی و مشارکت همه جانبه مردم  در فعالیتهای اقتصادی واجتماعی دراین منطقه کمک شایانی می نماید.

وی افزود: این طرح مخصوص صندوق های خانوادگی است، هر مبلغی‌ که در این صندوق‌ها موجود باشد معادل این مبلغ را بانک قرض الحسنه مهر ایران، به صندوق‌ها پرداخت می‌کند.

سلیمانی تصریح کرد: درابتدا آموزشهای لازم به روستائیان داده می شود و سپس مدیریت آن به خود افراد واگذار می شود.

وی ادامه داد: در این طرح که به هیچ نهادی و ارگانی وابسته نیست به صورت خود جوش و مردمی اداره می شود.

فرمانده سپاه امام حسین (ع) دلوارافزود: ایجاد نهاد اقتصادی اجتماعی فرهنگی مردمی پایدار و کارآمد، کمک به گسترش عدالت اجتماعی و رفع محرومیت، ایجاد زمینه مشارکت، تقویت پیوندهای فکری و عاطفی در جامعه از جمله اهداف راه اندازی صندوق های قرض الحسنه است.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان یک بازوی قوی در کنار این صندوق ها خواهد بود، گفت: تشکیل نهادهای مردم یار و مردم دار در راستای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و اشتغالزا در جامعه از طریق راه اندازی صندوق های قرض الحسنه شهری و روستایی امکان پذیر است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: مجمع عالی بسیج جایگاه بزرگ و بسیار تاثیرگذاری برای ایجاد وحدت و هم افزایی در اقشار مختلف بسیج و اداره و پیشبرد برنامه های مختلف دارد.

وی در پایان عنوان کرد: سازمان بسیج سازندگی برپایه کمک و جذب نیروهای مردمی بنا شده است و در نظر داریم از انرژی، انگیزه و پتانسیل موجود در جوانان و صاحبان تفکراین دیار استفاده شود.

انتهای پیام/م

راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی در دلوار

برچسب ها: اشتغال ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.