رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از احداث ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی در سال ۹۷ با کمک بخش خصوصی و سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

احداث ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی جدید در سال ۹۷ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص رسیدگی به وضع خوابگاه‌های دانشجویی اظهار کرد: خوشبختانه درمورد خوابگاه‌های دانشجویی توانستیم گام‌های اساسی برداریم  و با توجه به شعاری‌ که تعریف کرده‌ایم هیچ دانشجویی پشت درهای خوابگاه نمی‌ماند.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سال 94 با مبلغ 24 میلیارد تومان که به دانشگاه‌ها داده شده است؛ سعی کرده‌ایم در بحث خوابگاهی‌ در شرایطی که در شان دانشجویان باشد، عمل کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در شرایط فعلی 120 خوابگاه دولتی و 320 خوابگاه غیر دولتی داریم که خوشبختانه با رتبه‌بندی‌ که در خوابگاه‌ها شکل گرفت؛  امکان برنامه ریزی درست برای بهبود فضای خوابگاهی‌ دانشجویان فراهم شد.

یزدان مهر درمورد خوابگاه‌های اورژانسی گفت: اکنون 64 خوابگاه اورژانسی با  رتبه پنج وجود دارد و  با تامین اعتبار سال گذشته خوشبختانه اوضاع این خوابگاه‌ها روبه بهبود است همچنین امسال حدود 500 خوابگاه در رتبه سه و چهار بودند که با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان سعی کردیم 80 درصد آنها را ارتقا دهیم.

۲۸ خوابگاه ویژه دختران در مناطق کمتر توسعه یافته ساخته می‌شود

وی اضافه کرد: متاسفانه در برنامه پنجم توسعه با منع خوابگاه سازی رو به رو بودیم که با برنامه ریزی سازمان بودجه گشایشی‌ در این زمینه برای  برنامه ششم توسعه صورت گرفت و توانستیم فضای خوابگاهی‌ را توسعه دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: اکنون با تاکید وزیر علوم درمورد خوابگاه‌های متاهلی‌ و مجردی‌ و با برنامه ریزی سازمان برنامه و  بودجه توانسته‌ایم به یک هم افزایی مطلوب برسیم به طوری که 50 درصد از درآمد صندوق و 50 درصد از سازمان بودجه برای این کار تعریف شده است که در سال 97 مبلغی بر 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار دانشگاه یا بخش خصوصی گذاشته شود تا بتوانیم 200 خوابگاه احداث کنیم.

یزدان مهر یادآور شد: در کنار این بحث‌ها خوشبختانه نهادهای عمومی مردمی و خیرین‌ را داشته‌ایم که با هم افزایی این نهاد‌ها 28 خوابگاه ویژه دختران در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته احداث شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار