رئیس هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو از نقش مخرب آمریکا، فرانسه، انگلیس و عربستان در بحران به وجود آمده در سوریه به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید الجعفری از آمریکا، غرب و عربستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در مذاکرات ژنو، ساعاتی پیش وارد شهر وین پایتخت اتریش شد تا جهت مشارکت در نشست وین در مورد سوریه  حضور یابد.

وی در بدو ورود به اتریش با انتقاد از موضع و سیاست های آمریکا در قبال دمشق گفت: «آمریکایی ها داعش را ایجاد کرده است و از آن حمایت کرده اند، بنابراین کشوری مانند آمریکا نمی‌تواند از ایجاد راه حل سیاسی برای بحران سوریه سخن بگوید.»

الجعفری به نقش مخرب عربستان در بحران سوریه نیز اشاره و عربستان را جاهل خطاب کرد و بیان داشت که سعودی ها با جهالت خود نیز نمی توانند کاری از پیش ببرند چرا که آنها نیز از  پشتیبانان داعش بوده و هستند.

وی افزود: عجیب و غریب نیست که همزمان با انعقاد نشست وین، آنچه که به اصطلاح  "سند غیر رسمی" به منظور احیای روند سیاسی سوریه خوانده می‌شود، منتشر و فاش شود؛ روندی که طی آن قرار است کشورهایی که دستشان به خون مردم سوریه آلوده شده  است، در آن شرکت کنند.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست های غرب تصریح کرد: «چگونه فرانسه و انگلیسی که همانند "کوری که دست کور دیگری را بگیرد" دنبال رو سیاست‌های آمریکا هستند و دم از راه حل سیاسی برای سوریه می زنند.».

گفتنی است، نشست وین هم اکنون با هدف بررسی انتخابات و قانون اساسی سوریه به مدت دو روز (دیروز و امروز) در اتریش در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

تاکید الجعفری بر اینکه آمریکا حق ندارد درباره راه حل سیاسی در سوریه سخن بگوید

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار