مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان از شناسايی 232 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضي كشاورزی در همدان به مساحت 17 هکتار خبر داد.

شناسايي 232 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضي كشاورزي در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  رحیم برقی ،مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اخطار لازم داده شده و توقف عملیات انجام شده است گفت:استان همدان در سال‌ جاری از عوارض تغییر کاربری یک‌میلیارد و 385 میلیون تومان به حساب خزانه‌داری کشور واریز کرده است.

وی با بیان اینکه در 9 ماه امسال با تغییر کاربری 55.6 هکتار از اراضی زراعی استان همدان موافقت شده است، ادامه داد: عوارض وصول شده به حساب خزانه‌داری کشور واریز شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 264 پرونده طرح بزرگ صنعتی تغییر کاربری انجام شده است، خاطر نشان کرد: 55.6 هزار تغییر کاربری انجام شده همه اراضی مردم بوده و از اراضی ملی نبوده است.

وی به تبصره 4 و بخش‌های مرتبط با کشاورزی اشاره کرد و افزود: 77.8 هکتار از تغییر کاربری‌های انجام شده مربوط به طرح‌های مرتبط با بخش کشاورزی بوده است.

برقی تصریح کرد: این 77.8 هکتار مربوط به 139 پرونده را در بر می‌گیرد که عوارض نداده‌اند و فقط مجوز دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده 232 به مساحت 17 هکتار است، تصریح کرد: به همه 232 مورد اخطار داده شده و توقف عملیات انجام شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 85 مورد تغییر کاربری تبصره 2 ماده 10 داشته‌ایم، ادامه داد: این 85 مورد با دستور مقام قضایی حکم قلع و قمع صادر شده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه 57 رأی قلع و قمع اجرایی شده است، افزود: بیشترین میزان تغییر کاربری در باغات انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.