شهردار زرند گفت: ساخت وسازهای غیرمجاز یکی از معضلات ونگرانی های مدیران شهری زرند است.

ساخت وسازهای بدون مجوز معضل زرندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد رضا مهدلو شهردار زرند در این دیدار ضمن قدردانی از حمایتهای مجموعه دادگستری زرند، گفت : شهرداریها نهادهایی هستند که خدمات گسترده ای به شهروندان می دهند و ما به عنوان متولیان اصلی شهر خواستار حمایت و همراهی مدیران شهرستان می باشیم .

مهندس مهدلو با اعلام اینکه ایجاد یک بستر امن برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان می تواند موفقیت شهرداری را چندین برابر کند اظهار داشت:تنها درخواست ما از دستگاه قضا همراهی و همکاری با مجموعه شهرداری در راستای خدمات دهی بهتر به شهروندان می باشد .

منتخب شورای شهر زرندبه فضای مثبت به وجود آمده بین شهرداری و شهروندان اشاره کرد و افزود:سعی داریم اعتماد شهروندان را به مجموعه شهرداری افزایش دهیم و اعتقاد داریم اگر این اعتماد بیشتر شودپروژه های عمرانی با سرعت بالاتری به انجام خواهد رسید .

وی خواستار ارائه راهکارهای قانونی در بسیاری از مباحث شهرداری شد و افزود:متاسفانه در بسیاری از مواقع دست شهرداری در انجام پروژه های عمرانی بسته شده است و در این خصوص نیز راهنمائی های قضات شهرستان می تواند کمک موثری به شهرداری نماید .

وی به تخریب محلهای ناامن سطح شهر نیز اشاره کرد و افزود:ساخت و سازهای بدون مجوز های لازم از شهرداری یکی از مواردیست که برای شهرداری مشکلات متعددی را بوجود اورده است .

حجت الاسلام محمدی رئیس دادگستری زرند نیز ضمن تبریک انتصاب مهندس مهدلو به عنوان شهردار زرند از شهرداری به عنوان نهادی نام برد که همه شهروندان با آن سرو کار دارند و اظهار داشت:مجموعه دادگستری در مباحث غیر قضائی نیز به دنبال ارائه راهکارهائی در خصوص آرامش شهروندان می باشد .

رئیس دادگستری زرند خواستار توجه بیشتر به جذب عوارضات از کارخانجات و صنایع شهرستان شد و گفت:با توجه به منابع معدنی شهرستان زرند باید درصدی از این فروش محصولات برای عمران و آبادانی شهر هزینه شود.

حجت الاسلام محمدی از آمادگی دستگاه قضا برای همکاری با مجموعه شهرداری خبر داد و با اعلام اینکه هیچ قاضی نمی تواند قانوناً و شرعاً از یک مجموعه خاص حمایت کند گفت: هیچ گاه خلاف قانون عمل نکرده و همواره سعی داریم صرف و صلاح شهرداری را در بسیاری از مواقع مد نظر قرار دهیم .

وی از شهرداری به عنوان خادم مردم نام برد و افزود:باید در بسیاری از مواقع برای رفع مشکلات شهر پای خود را فراتر از شهرستان بگذاریم و از نهادهای استانی و کشوری برای رفع مشکلات شهربهره ببریم وشاهد رونق آبادانی شهر زرند باشیم .

سید مهدی قویدل دادستان زرند نیز خواستار برگزاری نشستهای تخصصی در زمینه مشکلات شهرداری شد و اظهار داشت:ماده 55 قانون شهرداریها یکی از بی نقص ترین و جامع ترین قوانین برای شهرداریها می باشد که این نهادها می توانند از آن در راستای فعالیتهای شهری ،زیباسازی ،عمران شهری و...استفاده نمایند .

دادستان شهرستان زرندخواستار تشکیل کارگروهی در خصوص رفع مشکلات شهرداری شد واظهار داشت:یکی از اقدامات مهم شهرداری جمع آوری بانک اطلاعاتی اموال و دارائی های منقول و غیر منقول شهرداری می باشد .

قویدل در ادامه با اعلام اینکه باید یک دفاع قوی از منابع و منافع شهرداری صورت گیرد اظهار داشت :تقویت دایره حقوقی شهرداری می تواند کمک موثری به احقاق حقوق ضایع شده شهرداری نماید .

وی در خصوص تخریب مکانهای ناامن،تفکیک درخواستها و شکایتهای سازمانی ،فعال نمودن کمیسیون ماده 77،فعال نمودن مشارکتهای مردمی،توسعه شهری و زیبا سازی شهر،ایجاد پارکینگ های عمومی از جمله درخواستهای سید مهدی قویدل دادستان شهرستان زرند از شهرداری بود.

انتهای پیام/ح

ساخت وسازهای غیرمجاز نگرانی درشهرزرند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار