رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزدگفت: در یک سال کذشته با خدمات رسانی مرکز اورژانس هوایی یزد 100 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

 دهقان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:در سراسر استان 80 نقطه پد13 ماههدر راستای انتقال سریع بیمار به مراکز درمانی وجود دارد.

 دهقان افزود:29 مرکز اورژانس هوایی کشور بیش از یکسال هست که در یزد افتتاح شده و تاکنون 200 مورد پرواز از این پایگاه صورت گرفته است.

وی گفت:در طول یکسال و نیمی که این مرکز افتتاح شده 90 بیمار از شهرستانها و استانهای همجوار برای درمان به یزد منتقل شده اند.

دهقان بااشاره به توسعه و ارتقاء این مرکز هوایی گفت:  توسعه پدها و افزایش علم استفاده صحیح از پایگاه هوایی در حوزه بهداشت و درمان را در دستور کار خود داریم که امیدواریم در چندماه آینده پایگاه اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی در کنار پردیس بین الملل دانشگاه افتتاح شود تا بتونیم ارائه خدمات بهتر و بیشتری را داشته باشیم.

وی ارائه خدمات امدادی به استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور از جمله اهداف راه‌اندازی اورژانس هوایی در یزد دانست و بیان کرد: استقرار اورژانس هوایی در استان یزد به دلیل قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد آمار بالای حوادث ترافیکی و گستردگی جاده‌های ترانزیستی را از دیگر دلایل ضرورت راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی در استان عنوان کرد و ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای فرود و پرواز بالگرد امداد در محب پردیس دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقدامات در دستور کار است.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: تا فراهم شدن زیرساخت‌های استقرار هلی‌کوپتر در پردیس دانشگاه، محل استقرار بالگرد اورژانس، در فرودگاه بین المللی شهید صدوقی است.

 ارادت خلبان اورژانس هوایی یزد بااشاره به فعالیتهای یک ساله این پایگاه هوایی گفت:200 مورد پرواز از یزد صورت گرفته که موجب نجات جان بیش از 100 نفر از مرگ حتمی شده است.

اورژانس هوایی یزد، به صورت ویدئو کنفرانس، با حضور وزیر بهداشت و از مرکز EOC وزارت بهداشت 5دیماه 1395 افتتاح شد.

گفتنی است پایگاه اورژانس هوایی استان یزد یکی از 29 مرکز اورژانس هوایی کشور است که در یکسال گذشته 200 بیمار را از شهرستانها و استانهای مجاور برای درمان به یزد منتقل کرده است.

انتهای پیام/ ی

خدمات رسانی مرکز اورژانس هوایی یزد به همشهریان

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.