معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت:امسال سال طلایی در توسعه ریل گذاری کشور است چرا که رکورد ریل گذاری در کشور به دو برابر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در بازدید از طرح راه آهن مراغه به ارومیه گفت :امسال با هدف اتصال 5 مرکز گیلان ،کرمانشاه ،همدان و آذربایجان های شرقی و غربی و هم چنین دو خط خاف به هرات و یزد به اقلید 516 کیلومتر ریل گذاری شده است که این میزان 3 برابر میانگین راندمان 170 کیلومتری ریل گذاری در کشور است .
وی افزود : رکورد ریل گذاری در کشور تا قبل از امسال در سال 88 با 250 کیلومتر اتفاق افتاده بود که امسال به دو برابر رسید.
وی با اشاره به اینکه برای ریل گذاری های امسال از هیچ دستگاه و امکانات خارجی استفاده نشده است ،تصریح کرد : در بخش اجرایی تمام اتکاء به نیروی انسانی داخلی بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر این نکته که کمبود اعتبارات و لزوم استفاده از امکانات داخلی همچون کمبود دستگاه زیرکوب مهمترین دلیل تاخیر در افتتاح طرح راه آهن مراغه به ارومیه بوده است، گفت : عملیات ریل گذاری تمام شده است و در حال حاضر این طرح از 98 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در حال حاضر عملیات ایمن سازی ریل و زیر کوبی انجام می شود.
خادمی زمان بهره برداری از این طرح را در بخش باری اسفند 96 و در بخش باری فروردین 97 اعلام و اضافه کرد : امیدوارم مردم آذربایجان غربی بعد از سال ها انتظار ،بهار شاهد حضور قطار در ارومیه باشند.
طرح راه آهن مراغه -ارومیه یک طرح ملی است که مراغه را پس از عبور از ایستگاه های میاندوآب ،مهاباد و نقده به ارومیه وصل میکند .
84 کیلومتر این طرح از مراغه تا مهاباد شهریور 92 به بهره برداری رسیده بود و 100 کیلومتر باقی مانده بهار امسال افتتاح خواهد شد .
برای طرح راه آهن مراغه -ارومیه تا کنون 5 هزار میلیارد ریال هزینه شده است و با اتمام آن تحولی در ناوگان حمل و نقل عمومی ،صنعت ، ترانزیت و اقتصاد استان مرزی آذربایجان غربی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/م

طرح راه آهن مراغه-مهاباد بهار آتی به بهره برداری می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.