با مشارکت مردم، همدان پایتخت گردشگری آسیایی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان مشارکت مردم را رمز موفقیت در میزبانی گردشگر آسیایی در سال ۲۰۱۸ دانست.

با مشارکت مردم، همدان پایتخت گردشگری آسیایی می شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ماملمیر مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در نشستی صمیمی با خبرنگاران ما گفت: کار جمعی بخش خصوصی و دولتی می تواند بستر را برای جذب گردشگران به خصوص گردشگران آسیایی فراهم کند.

وی با اشاره به وجود بیش از هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده در استان همدان و وجود جاذبه های طبیعی در این استان افزود: ایجاد پیاده راه ها ، مدرسه طبیعت  کارگاه های باستان شناسی به خصوص در بخش کودک میزبانی جشنواره های فیلم و تاتر کودک میتواند بر جذب گردشگران در بخش کودک و نوجوان ما را کمک کند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به تجربه موفق در برگزاری جشنواره مبل و منبت در ملایر گفت : در این برنامه با مشارکت خود مردم توانستیم موفق ترین میزبانی و جذب گردشگر را در میان شهر های می شود در یک حرفه یا هنر را داشته باشیم و به تناسب آن بیشترین درآمدزایی و رونق بازار سهم مردم این شهر شد.

مالمیر به عنوان مسوول کمیته رویداد های  همدان پایتخت گردشگری آسیایی گفت: با هماهنگی با سایر دستگاه های دولتی و خصوصی از جمله جامعه هتلداران استان زمینه های زیر ساختی نظیر راه ها ،راه آهن و فرودگاه در استان فراهم است .

و ی در ادامه  خاطر نشان کرد: ورودیهای شهر ساماندهی وظرفیت های دیگر از جمله هتل ها ، سالن های ورزشی پارک ها و زمینه سازی برای مشارکت مردم فراهم شده است .

مالمیر از تلاش ها برای جذب اعتبار این رویداد بزرگ گردشگری در استان خبر داد و اظهارداشت : با توجه به اینکه بودجه امسال تیرماه بسته و ابلاغ ها برای تایید میزبانی همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی در سال ۲۰۱۸ بعد از آن نهایی شد ما تلاش داریم از سهم بودجه های تعیین شده هر بخش و دستگاه و سرمایه گذاری مردم برای میزبانی استفاده کنیم و در برنامه بودجه سال بعد به دنبال ردیف بودجه برا ی این رویداد بزرگ گردشگری باشیم .

انتهای پیام/ا

بودجه برای رویداد گردشگری ۲۰۱۸ از سال بعد در برنامه بودجه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.