پایگاه نیروی هوایی نلیس آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای جنگی جی گرولر حین تمرینات آموزشی دچار آتش‌سوزی شد.

آتش گرفتن هواپیمای جنگی استرالیا حین مانور نظامی در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیو ویژن، ارتش آمریکا اعلام کرد یک فروند هواپیمای جنگی نیروی هوایی استرالیا حین تمرینات آموزشی در آمریکا، در زمان برخاستن از روی زمین دچار آتش‌سوزی شد، اما هیچ صدمات جدی از این سانحه گزارش نشده است.

وزارت دفاع استرالیا سانحه برای هواپیمای بوئینگ ئی ای-18 جی گرولر در پایگاه نیروی هوایی نلیس در شهر لاس وگاس حین تمرینات آموزشی موسوم به "پرچم قرمز" برای مبارزات هوایی پیشرفته را تایید کرد.

این وزارتخانه سلامت کادر پرواز هواپیمای جنگی را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد که هیچ صدمه جدی در این سانحه گزارش نشده است. این سانحه در نوادای آمریکا رخ داده است و وزارت دفاع استرالیا و نیروی هوایی آمریکا بررسی برای یافتن علت وقوع حادثه را آغاز کرده‌اند.

هواپیمای بوئینگ ئی ای-18 جی گرولر متفاوت از جنگنده مافوق صوت و چندمنظوره بوئینگ اف ای 18 سوپر هورنت است و می‌تواند سریع‌تر از دیگر هواپیماها به منطقه جنگی پرواز کند و با استفاده از گیرنده‌های خود از دفاع زمینی پیش از بمباران جلوگیری کند.

پایگاه نیروی هوایی نلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سانحه در حین برخاستن هواپیمای جنگی از روی زمین و در ساعت 10:45 صبح شنبه رخ داده است.

در بیانیه صادره از سوی پایگاه نیروی هوایی نلیس بدون اشاره به استرالیایی بودن هواپیما آمده است: در زمان وقوع این سانحه هواپیمای جنگی مجبور شد تا پرواز خود را قطع کند و پس از آن دچار آتش‌سوزی شد. با این حال، تمامی کادر پرواز سالم هستند.

تمرینات موسوم به "پرچم قرمز" نوعی تمرین آموزشی مبارزه هوا به هوا است که آمریکا، استرالیا و انگلیس در آن شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

 وقوع سانحه برای جنگنده استرالیایی در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار