۶۰۰ دانش اموز دختر شهر اراک رسیدن به سن تکلیف الهی را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در همایشی در کانون امام علی شهر اراک ۶۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی ناحیه دو آموزش و پرورش شهر اراک در همایش جشن تکلیف آغاز بهار معنوی خود را جشن گرفتند.
 
در این جشن مسائل عبادی و محرم و نامحرم به دانش آموزان دختر‌ی که حالا با ورود به سن ۹ سالگی باید تکلیف الهی را انجام دهند یادآوری شد.

انصاری مسئول برگزاری در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: تا کنون هزار ۷۰۰ دانش آموز دختر سوم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو اراک در سه مرحله به صورت متمرکز رسیدن به سن تکلیف الهی را جشن گرفته اند.

انصاری افزود:دانش آموزان در این مراسم با احکام و وظایف دینی خود از جمله واجبات و محرمات آشنا میشوند.

وی با اشاره به اینکه این جشن با هدف توسعه فرهنگ دینی در بین دانش آموزان برگزار می‌شود افزود: جشن عبادت جشن بندگی است که دانش آموزان از این روز طور دیگری با پروردگار خود ارتباط می‌گیرند.

جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است و با برگزاری این جشن دختران و پسران مسلمانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیده اند و مکلفندباید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده اند رعایت کنند.

دختران مسلمان، با پایان ۹ سالگی و آغاز ۱۰ سالگی هجری قمری و پسران هم با پایان ۱۵ سالگی و آغاز ۱۶ سالگی هجری قمری به سن تکلیف می‌رسند.

۶۰۰ دختر اراکی بعد از این جشن اولین نماز واجب زندگی خود را خواهند خواند.

جشن تکلیف ۶۰۰ دانش آموز در اراک +عکس


انتهای پیام / ج

جشن تکلیف دانش آموزان دختر در شهر اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.