استاندار بوشهر با اشاره به اجرای فاز‌های ۲۴ گانه و تاسیسات پتروشیمی در پارس جنوبی استان بوشهر از سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد دلاری در اجرای این پروژه‌ها خبر داد.

سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر،  صبح امروز در نشست با مسئولان صنعت نفت با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت ایام فاطمیه، بوشهر را پایتخت انرژی ایران دانست و اظهار داشت: ظرفیت این استان در پروژه‌های صنعت نفت بی‌نظیر است به‌گونه‌ای که ۹۳ درصد نفت خام کشور از پایانه صادراتی نفت خارگ در محدوده بوشهر که بزرگترین پایانه نفتی ایران است صادر می‌شود. تاسیسات پارس جنوبی از دیگر ظرفیت‌های مهم در استان بوشهر است. بیشترین سرمایه‌گذاری صنعت نفت با نرخ امروز در تاسیسات پارس جنوبی در استان بوشهر صورت گرفته است.

استاندار بوشهر با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در تاسیسات فاز‌های پارس جنوبی و مجتمع‌های پتروشیمی تصریح کرد: در اجرای فاز‌های ۲۴ گانه پارس جنوبی و مجتمع‌های پتروشیمی مجموعه سرمایه گذاری صورت گرفته به نرخ امروز افزون بر ۱۳۰ میلیارد دلار در حوزه پارس جنوبی استان بوشهر است که این میزان سرمایه‌گذاری در تاریخ ایران کم‌نظیر است. مردم استان بوشهر افتخار میزبانی صنعت بزرگ پارس جنوبی هستند. با استقرار تاسیسات یاد شده در استان بوشهر لقب پایتخت انرژی برازنده این استان است.

وی، از افزایش تولید گاز از تاسیسات پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید خبرداد و گفت: با وجود کارشکنی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و دشمنی‌هایی که دشمنان نظام اسلامی ایران با انقلاب اسلامی ایران داشتند با تلاش وزیر نفت و کارکنان این وزارتخانه در حوزه صنعت نفت و گاز بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، میزان برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی روزانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

استاندار بوشهر با بیان اینکه میدان گازی پارس جنوبی با کشور قطر مشترک است خاطر نشان کرد: در حالیکه ایران کمتر از نصف کشور قطر از میدان گازی پارس جنوبی برداشت می‌کرد با تلاش و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید با افزایش برداشت روزانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب از این میدان مشترک، برداشت و تولید گاز با کشور قطر برابری می‌کند.

وی، از برداشت نفت خام از میدان پارس جنوبی خبرداد و گفت: برداشت نفت از این میدان مشترک، قبلا وجود نداشته که با توجه به تکنولوژی‌ها و تخصص مهندسان داخلی، برداشت نفت از میدان پارس جنوبی آغاز شده که این‌ها کار‌های بزرگ در دولت تدبیر و امید است. تکمیل فاز‌های پارس جنوبی در دست اجرا بیش از کشور قطر، برداشت گاز صورت می‌گیرد. با مساعدت مجلس شورای اسلامی و ارائه کمک‌های لازم به وزارت نفت و تکمیل پروژه‌های فاز‌های باقیمانده پارس جنوبی، زنجیره‌های تولید در زیر بخش فاز‌ها و تاسیسات پتروشیمی رونق بیشتری می‌یابد.

گراوند با اشاره به حضور وزیر نفت به همراه اعضای کمیسیون انرژی مجلس از تاسیسات پارس جنوبی تصریح کرد: در این بازدید وزیر نفت از بسته شدن پرونده پارس جنوبی تا سال ۱۳۹۸ خبرداد که با ورود فاز‌های جدید در سال آینده در چرخه تولید گام بزرگی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی برداشته می‌شود.

انتهای پیام /پ

بوشهر پایتخت انرژی ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.