اداره حفاظت محیط زیست شوشتر موفق به کشف لاشه ۳۴۰ قطعه ماهی به همراه یک فروند قایق شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: 3 متخلف صید ماهی با جریان الکتریکی با عملیات کمین و تعقیب و گریز مأمورین این اداره موفق به دستگیری آن ها در حوالی روستای آبگرمک علیا شدند .

وی بیان داشت : از متخلفان لاشه 340 قطعه ماهی به همراه یک فروند قایق و ادوات صید کشف و ضبط گردید و متخلفان پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند .

نجاتی با اشاره به استفاده از دستگاه الکتروشوکر در صید افزود : متأسفانه استفاده از دستگاه الکتروشوکر در صید ماهی که بسیار مخرب و کاملاً غیراخلاقی می باشد به شیوه ای رایج در بین صیادان تبدیل شده است و از آنجا که تهیه این دستگاه بسیار آسان و کم هزینه بوده و به صورت مخفیانه درسطح استان خرید و فروش می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: بسیاری از صیادان به بهانه کاهش جمعیت ماهیان و میزان صید کم آن ها با تور که دلیل اصلی آن همین رواج روش های صید غیرمجاز و غیراخلاقی و از بین رفتن تمامی آبزیان با این روش ها می باشد به سمت صید با شوکر الکتریکی روی آورده و متأسفانه جرایم در نظر گرفته شده برای این گونه تخلفات نمی تواند بازدارندگی لازم را در بین متخلفان ایجاد نماید .

انتهای پیام/م

دستگیری 3 متخلف صید ماهی با الکتروشوکر در شوشتر      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.