ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی گیلان به بیش از یک متر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسن آقاجانی شهردار ماسوله گفت: ارتفاع برف در شهر ماسوله ۳۰ سانتی متر و کوهستان‌های شاه معلم، دهرا، خلیل دشت، کهنه ماسوله و للندیز بیش از ۷۰ سانتی متر رسیده است.
وی افزود: در شهرک تاریخی ماسوله هیچگونه مشکل خدمات رسانی وجود ندارد و راه ارتباطی این شهر باز است.

علی وارسته سرپرست فرمانداری رودسر هم گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی اشکورات، سواد کوه و زبران به یک متر رسیده است.

وی با بیان اینکه همه راه‌های این شهرستان باز است، اما رفت و آمد در مناطق کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر است افزود: ۵ اکیپ راهداری در کوهستان‌های این شهرستان مستقر است و به طور مداوم در حال برف روبی هستند.

غلامحسین حسین بخت شاهی ریس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش نیز گفت: همه راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان باز است، اما عبور و مرور وسایل نقلیه در این محور‌ها به ویژه محور اسالم به خلخال بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

غلامحسین حسین بخت شاهی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در کوهستان‌های تالش به ۹۰ سانتی متر رسیده است افزود: برف روبی و نمک پاشی در محور اسالم به خلخال همچنان ادامه دارد.

سید نوردالدین فاطمی رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای این شهرستان گفت: بارش برف از دیشب شروع شده و در مناطق اولسبلنگاه، خریدول، شنبه راه، سوئه چاله و رامینه را سفید پوش کرده است.

وی افزود: در این مناطق ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر برف بر زمین نشسته است و تردد خودرو‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

یونس محمودی فرماندار املش گفت: ارتفاع برف در مناطق ییلاقی سرتربت، تماجان، سیاکوه، هلوچالک، شهر سمام، باباجان دره، رودبارسرا، گرمابسرا، شوئیلک و خصیل دشت به ۹۰ تا ۱۱۰ سانتیمتر رسیده است.

علیزاده رییس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شفت اعلام کرد: بارش برف که از دیروز در مناطق امامزاده ابراهیم، امامزاده اسحاق و خرمکش شفت شدت گرفته ادامه دارد و ارتفاع برف در بعضی از مناطق شفت به ۵۰ سانتی متر رسید.

رضا اسلامی فرماندار سیاهکل نیز گفت: ارتفاع برف در گردنه لاریخانی یک متر و ۲۰ سانتی متر و همچنین اسپیلی و دیلمان ۸۰ سانتی متر رسیده است.

وی افزود: تردد در این مناطق با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

اسماعیل میر غضنفری فرماندار رودبار هم گفت: در مناطق کوهستانی خورگام بیش از یک متر، رحمت آباد بلوکات ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متر، بخش مرکزی ۵۰ سانتی متر، بخش عمارلو ۳۰ تا ۸۰ سانتی متر برف به زمین نشسته است.

یونس رنجکش فرماندار آستارا هم اعلام کرد: ارتفاع برف در ارتفاعات کوهستانی حیران، حاجی امیر، ونه بین، مشند، سیج و گیلده این شهرستان به ۵۰ سانتی متر رسیده است.

مازیار غلامی سرپرست اداره پیش بینی و هواشناسی گیلان گفت:بارش برف تا اوایل صبح فردا ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بارش برف در مناطق جلگه‌ای غرب گیلان قطع شده است و ناپایداری هوا به تدریج در این منطقه کاهش خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام/م.ع

ارتفاع برف در مناطق کوهستانی گیلان به بیش از یک متر رسید

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.