رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرواوه تپه گفت: اجرای طرح عمرانی بندخاکی در حوزه آبخیزداری روستایی مانع کوچ روستاییان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ لطفی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت : در شهرستان مراوه تپه و کلاله ۴۰روستا وجود دارد که به دلیل هر بارندگی خاک این مناطق دچار فرسایش و ایجاد خندق می شود.

لطفی افزود : روستای قرناغ شهرستان مراوه تپه یکی از روستاهایی است که با هربارندگی خندق های عمیق و فرسایش خاک اتفاق می افتد که مسئولان خواستار کوچ روستاییان شدند.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه بر بودن کوچ روستاییان که معادل ۱۵ میلیارد تومان است که ارائه راهکار کارشناسان این نهاد مانع این کار شد.

لطفی ادامه داد: مهارگالی ها با استفاده از بندهای خاکی باعث صرفه جویی در هزینه دولت و فرسایش خاک شده است .

وی ادامه داد: ۲هزارو ۳۰۰ نقطه از مناطق شرق گلستان گالی های لوسی پیش رونده شناسایی شدندکه علاوه برخسارت برروستاهای مسیر ، باعث تجمیع رسوبات مخازن در پشت سدها می شوند.

لطفی در پایان افزود : ۶مورد بندخاکی برای این منطقه پیش بینی شده است که امسال ۳ مورد آن با اعتباری بالغ بر ۹۰۰میلیون تومان به مرحله اجرا رسیده است که این کار باعث مانع کوچ روستاییان و افزایش فعالیت آنان شده است .

انتهای پیام /گ

طرح عمرانی بندخاکی در شهرستان مراوه تپه و کلاله

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار