واریز ۸میلیارد تومان جریمه در سال گذشته به حساب لرستان

رئیس پلیس راهور لرستان از واریزی ۸ میلیارد تومان جریمه در سال ۹۵ به حساب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ منوچهر مرادی رئیس پلیس راهور لرستان  گفت : لرستان تنها استانی است که فاقد مرکز مانیتورینگ هوشمند ترافیک متصل است.

وی افزود: جریمه‌های راهنمایی و رانندگی درون شهری و برون‌شهری که در لرستان وجود دارد به حساب خزانه واریز شده و بخشی از آن در اختیار ناجا و شهرداری قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور لرستان با تاکید بر ضرورت وجود مرکز مانیتورینگ هوشمند در لرستان، خاطرنشان کرد: لازم است تا در راستای رفع مشکلات ترافیکی و توسعه امکانات برای ساماندهی ترافیک این مرکز در لرستان وجود داشته باشد.

واریز ۸ میلیارد تومان جریمه در سال ۹۵ به حساب لرستان

مرادی گفت: سال گذشته ۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان جریمه به حساب لرستان واریز شد، اما بیشتر از این مقدار واریز شده جریمه داشتیم.

وی عنوان کرد: این مبلغ در راستای کنترل ترافیکی، نصب علائم  صرف می‌شود، اما طی سال‌های گذشته متاسفانه شاهد این بودیم که اقداماتی مانند لکه گیری و آسفالت نیز هزینه‌هایی برای ما داشته است.

رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به مزایای مرکز کنترل مانیتورینگ هوشمند گفت: تهیه این مرکز و ایجاد امکانات ترافیکی می‌توان شاهد قانون‌پذیری بیشتر مردم باشیم و بسیاری از اتفاقات و حوادث راهنمایی و رانندگی رخ نخواهد داد.

مرادی در ارتباط با شماره‌گذاری تراکتور‌ها عنوان کرد: در این زمینه با همکاری جهاد کشاورزی اقداماتی انجام شده و در این راستا ۲۰ هزار تراکتور شناسایی شده که ۱۰ هزارتای آن‌ها قابلیت شماره‌گذاری دارند.

وی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته این اقدامات توسط مراکز خدمات کشاورزی و سایر سازمان‌ها انجام می‌شد، اما امسال با اقدامات انجام شده این کار راحت شده است.

رئیس پلیس راهور لرستان خاطرنشان کرد: برای انجام این عمل کشاورزان دیگر نیاز نیست که به مرکز استان بیایند و هر جا مردم اعلام‌نیاز‌کنند، ماموران برای پلاک‌گذاری به آن منطقه رفته و خدمات ارائه می‌دهند.

مرادی با اعلام این خبر عنوان کرد: خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ هستند، تا ۳۰ درصد تخفیف می‌گیرند که این عمل در راستای تسریع در ترخیص انجام شده است.

وی افزود: اقدامات دیگر مانند بیمه، پرداخت هزینه در راستای ترخیص خودروها، از اینبه بعد در اداره پست و در ستاد ترخیص انجام خواهد شد.

رییس پلیس راهور لرستان با بیان اینکه در این زمینه تا مرداد سال ۹۵ آمار رو به افزایش بود، تصریح کرد: در این زمینه تا ۲۵ درصد افزایش داشتیم، اما توانستیم با همکاری‌های انجام شده، در این زمینه کاهش داشته باشیم.

مرادی خاطرنشان کرد: با همکاری نیروی انتظامی و راهور در سه منطقه خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز فرهنگ‌سازی انجام شد که در نتیجه آن ۲۷ درصد کاهش تصادفات درون‌شهری داشتیم.

وی افزود: همچنین از مرداد سال گذشته تا بهمن امسال در حوزه تصادفات درون شهری و برون شهری شاهد کاهش سه درصدی فوت‌شدگان تصادفات هستیم.

رئیس پلیس راهور لرستان عنوان کرد: تنها مرجع موثق فوتی‌های تصادفات پلیس راهور است و این در حالی است که در یک مقطع طبق آمار‌های پزشکی قانونی افزایش ۴۰ درصدی تعداد فوتی‌ها را داشتیم.

مرادی گفت: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۶۳ نفر فوتی داشتیم که از بین آن‌ها ۳۷ نفر عابران پیاده بودند که ۶۳ درصد این آمار را تشکیل می‌دهند و ۲۱ نفرشان بیش از ۶۰ سال سن دارند که شامل ۳۵ درصد این افراد هستند.

انتهای پیام/م

۸ میلیارد تومان جریمه در سال گذشته به حساب لرستان واریز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.