گروه‌های مسلح در آفریقای مرکزی اجازه نمی‌دهند کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان مسلمان در جنوب شرقی این کشور ارسال شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا از بانگی؛ گروه‌های مسلح در آفریقای مرکزی اجازه نمی‌دهند کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان مسلمان در جنوب شرقی این کشور ارسال شود.

منابع محلی آفریقای مرکزی روز یکشنبه اعلام کردند ساکنان مسلمان شهر بانگاسو واقع در جنوب شرقی آفریقای مرکزی که مه گذشته از بیم جنگ و خشونت در داخل همین منطقه آواره شدند از مسدود شدن راه‌های ارتباطی توسط گروه‌های مسلح که ارسال کمک‌های بشردوستانه را به آن‌ها غیرممکن کرده است.

به گفته منابع یادشده، گروه‌های مسلح دسترسی گروه‌های بشردوست و امدادرسان را به شهر بانگاسو کاملا مسدود کرده اند.

در شرایطی که آفریقای مرکزی همچنان از بی ثباتی و ناامنی رنج می‌برد، فعالیت گروه‌های مسلح و باند‌های تبهکار دسترسی گروه‌ها و آژانس‌های بشردوستانه را به بسیاری از مناطق محروم مختل کرده است. فقط در سال ۲۰۱۷ چهارده فعال بشردوست جان خود را در خشونت‌های این کشور از دست دادند و سازمان‌های امدادرسان چندین بار مجبور شدند

به طور موقت فعالیت‌های خود را در برخی مناطق متوقف کنند.

اوگوست سیلو از مسئولان محلی بانگاسو نشستی را با نمایندگان گروه‌های مسلح برگزار کرده است تا آن‌ها را به بازکردن راه‌های مواصلاتی به منظور ارسال کمک‌های غذایی برای آوارگان مسلمان منطقه متقاعد سازد، اما هنوز روسای گروه‌های مسلح منطقه به این درخواست پاسخی نداده اد.

از مه گذشته درگیری‌های مسلحانه در بخش امبومو واقع در منطقه بانگاسو به اوج خود رسید و شمار زیادی از ساکنان منطقه را مجبور کرد به اردوگاه‌های آوارگان در جمهوری دموکراتیک کنگو پناه ببرند یا این که در داخل همین منطقه به نقاط امنتر بروند و منتظر کمک‌های بشردوستانه بمانند.

خشونت و ناامنی در آفریقای مرکزی در سال ۲۰۱۷ به طرز نگران کننده‌ای افزایش یافت. در برخی مناطق از جمله شمالی آفریقای مرکزی که پیش از این نیز دستخوش ناامنی و خشونت بود، اوضاع امنیتی و انسانی همچنان بی ثبات و نگران کننده است. اما مناطق جنوب غربی آفریقای مرکزی نیز که پیش از این از بحران امنیتی در امان مانده بودند، اکنون تحت تاثیر خشونت و ناامنی قرار گرفته اند.

در پی سرنگونی دولت فرانسوا بوزیزه رئیس جمهور پیشین ­آفریقای­ مرکزی­ در سال ۲۰۱۳ ­این کشور ­آفریقایی درگیر خشونت و ناامنی فراگیر شد. در آن زمان گروه شبه نظامی آنتی-بالاکا که اکثریت اعضایش را مسیحیان تشکیل می‌دهند، بر ضد گروه سلکا وارد عمل شد و جنایات زیادی را بر ضد مسلمانان­ این کشور ­مرتکب شد. ­­مداخله نیروی نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی موسوم به "سانگاری" و پس از آن استقرار نیرو‌های صلحبان بین المللی در این کشور تا اندازه‌ای موجب بازگشت ثبات به این کشور شد با این حال دولت توآدرا قادر نیست بر همه مناطق این کشور حاکمیت خود را اعمال کند. ­

 انتهای پیام/

جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان مسلمان در آفریقای مرکزی

برچسب ها: آفریقا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار