امیر آبادی گفت: امسال 40پیشنهاد در کمیسیون تلفیق داشتیم که 12 پیشنهاد رای نیاورد و 28 پیشنهاد رای آورد.

تصویب طرح فاینانس قطار شهری یکی از اقدامات کمیسیون تلفیق بود

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛امیرآبادی،نماینده مردم قم و عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی،ابرازکرد:هرسال درلایحه بودجه،دولت پیش بینی افزایش10درصدی حقوق رامی کندو امسال درکیسیون تلفیق تصویب شد حقوق هاپلکانی نزولی شود به صورتی که اولا مقامات کشور و مسئولین و هیئت های علمی دانشگاهها حقوقشان اضافه نشودهمچنین کارمندان که بالای 5میلیون تومان حقوق میگیرندافزایش حقوق نداشته باشند و افرادی که زیر این میزان حقوق میگیرند از حداقل حقوق تا 5 میلیون تومان از20 درصد تا صفر درصد پلکانی افزایش حقوق داشته باشند.

وی افزود: سال آینده اشخاصی که تا سقف دو میلیون و سیصد هزار تومان حقوق میگیرند از مالیت معاف میباشند و بالاتراز این میزان تا 3 برابر ده درصد از مازاد بر این سقف معافیت را مالیات میدهند و4 تا 6 برابر سقف معافیت 15 درصد مالیات میدهندو بالاتر از 6برابر سقف معافیت 25 درصد مالیات میدهند وحقوق های مازاد بر 6برابر 35 درصد مالیات میدهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت:در سال 96 پاداش یک میلیارد تومانی داشتیم ودر کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم در سال 97 سقف پاداش پایان خدمت 7 برابر حداقل پاداش باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد در سال 97 دولت و قوای سه گانه و نهادها و همه دستگاههای کشور تعرفه و بهای خدمات را افزایش ندهند.

امیر آبادی تاکید کرد: دولت در آمد خود از از محل حذف یارانه ها را 37000میلیارد تومان اعلام کرده که 23000میلیارد تومان اختصاص به یارانه نقدی دارد و 7000برای کمک به اقشار آسیب پذیر و 2700میلیارد تومان کمک به بهداشت و درمان ومقداری هم برای یارانه نان در نظر گرفته شده.

وی با بیان اینکه اگر 23000میلیارد تومان یارانه نقدی تصویب شود 33میلیون نفر یارانه شان قطع میشود گفت:در اسفند95دولت به 74 میلیون ایرانی یارانه داده و در آبان 96 دولت به 69 میلیون ایرانی یارانه داده که نشان دهنده عدم توانایی و اراده دولت در قطع یارانه ها است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ابراز کرد: دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بود که کمیسیون تلفیق مجلس نپذیرفت ودر موضوع عوارض خروج از کشور برای عتبات در سال 97 مثل 96 میباشد و 40 روز اربعین رایگان است.

امیر آبادی خاطرنشان کرد: زمین هایی که بعد از انقلاب به اشخاص یا نهاد ها داده شده تا کاربری در آن ایجاد شود اما خلاف آن کاربری انجام شده یا به فروش رفته است، وزارت جهاد و وزارت راه مسئول پیگیری این موضوع شدند تا از اشخاصی که خلاف کرده اند ارزش زمین ها را به قیمت روز دریافت کند و به خزانه واریز کنند.

وی گفت: نهادهایی ماندد بیمه ها و ستاد های اجرایی و غولهای اقتصادی که پول خود را در بانک ها سپرده گذاری میکردند وازسود سپرده ها بهره برداری میکردند از این عمل منع شدند و مکلف شدند پولهای خود را برای کار آفرینی و تولید اشتغال سرمایه گذاری کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:2000میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای ارتشیان در نظر گرفته شده است و15میلیون تومان وام ازدواج با اقساط 5ساله در کمیسیون تلفیق برای سال97 تصویب شد.

عضو کمیسیون تلفیق تصریح کرد:جدول17 که در آن کمک های دولت به اشخاص و نهاد های فرهنگی و مذهبی آورده شده بودحذف گردید چون در بیشترموارد فقط عددی بود که در بودجه آورده میشد ولی پرداخت نمیشد و همچنین نظارتی هم نداشت .

امیر آبادی در ارتباط با بودجه پروژه های عمرانی قم گفت:در کمیسیون تلفیق به بودجه پروژه های عمرانی قم 67میلیارد تومان اضافه شد که 20میلیارد تومان برای فاضلاب پردیسان و 20میلیارد تومان برای مترو قم و 27میلیارد تومان برای شورای برنامه ریزی استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن بودجه مسیر قم کهک و اتصال راه آن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی در جدول 20 گفت:براساس مصوبه کمیسیون تلفیق تکمیل و احداث جنگل های پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) و ارتقاع راه دسترسی ایستگاه محمدیه از جدول 20 به ردیف های بودجه منتقل شد.

امیر آبادی تصویب طرح فاینانس قطار شهری راازدیگر اقدامات کمیسیون تلفیق عنوان کردوگفت:مصوب شدپیمانکاران طلبکارازدولت با بانک ها تواتر کنندوهمچنین بانک های عامل 5 درصد بلوکه شده از اوراق مشارکت شهرداری ها را آزاد کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس از حذف 700میلیارد تومان عوارض که از شهرداری کلان شهرها گرفته میشدو به شهرهای کوچک داده میشدخبر داد و تصریح کرد:درکمیسیون تلفیق 70میلیارد تومان از مالیات قم حذف شدوهمچنین 11میلیارد تومان به بودجه رفاهی،حق ماموریت واضافه کار نیروهای رسمی آزمایش و پیمانی که محل پرداخت حقوق کارمندان قراردادی هم بود اضافه گردید.

انتهای پیام/ح

حقوق ها پلکانی نزولی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.