قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت در حال حاضر تمامی فرودگاه های کشور از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد عملیاتی هستند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نصر مدیر کل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت فعلی راه های کشور گفت: در حال حاضر شدت بارش کمتر  شده و جریان باد کمتری داریم و با تلاش تیم های راهداری و سایر دستگاههای امدادی اکثر محورها بازگشایی شد.

وی درباره مسیرهای مسدود گفت:هم اکنون جاده قدیم زنجان تهران، جاده قدیم قم تهران و لاین غربی تهران ساوه مسدود است.

نصر ادامه داد:در شب بارش به دلیل حجم گسترده خودروها و واژگونی دو کامیون در جاده ساوه با ترافیک سنگین مواجه شدیم و پاکسازی انجام شده و امشب مسیر ساوه بازگشایی خواهد شد.

وی در خصوص دلیل طولانی شدن عملیات بازگشایی مسیر تهران ساوه گفت:تخلیه حجم زیادی از خودروهای گرفتار شده در مسیر زمان زیادی برد  و از امروز صبح عملیات  پاکسازی صورت گرفته و تا امشب به اتمام می سد.

این مقام مسئول افزود: وظیفه ذاتی ما پیشگیری است و تلاش جمعی ما این است که مسیری مسدود نشود ولی زمانیکه کولاک پیش می آید ، پیش بینی نقطه کولاک سخت است و ما نمی توانیم قسمتی از مسیر را مسدود کنیم؛ این مسئله مشکلات خاص خود را به همراه دارد وبه طور همزمان  21 استان درگیرشرایط آب و هوایی ناپایدار بودند.

وی افزود: ما 94هزار کیلومتر باند جاده ای را در این مدت برف روبی کردیم.

تمامی مسیرهای ریلی باز هستند

بر اساس این گزارش در ادامه موسوی معاون مسافری راه آهن درباره مشکل قطار  تهران مشهد گفت: با وجود بارش سنگین برف همه مسیر های ریلی باز و تردد صورت گرفت و در 2 روز گذشته با 382 رام 140 هزار مسافر را جابجا کردیم و در مسیر تهران قم نسبت به جابجایی مسافرانی که نتوانستند از مسیر زمینی استفاده کنند اقدام کردیم.

وی ادامه داد: مشکل  قطار تهران مشهد ، ورود قطار با تاخیر به ایستگاه تهران  به دلیل کاهش دید بود که لاجرم با تاخیر نیز حرکت خود را به سمت مشهد کرد.

تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی هستند

در ادامه اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در خصوص وضعیت پرواز ها اظهار داشت: بارش های اخیر، 17 فرودگاه را درگیر کرد و با توجه به اقدامات صورت گرفته ، 15 فرودگاه در همان ساعات اولیه بازگشایی شد و دو فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد به دلیل کاهش دید افقی امروز صبح بازگشایی شدالبته در فرودگاه امام یخ زدگی موجب کندی عملیات شد .

وی ادامه داددر 2 روز گذشته در این 2 فرودگاه  20 بار عملیات برف روبی داشتیم و 50 تن ضد یخ خاص باند استفاده کردیم.
اسفندیاری  درباره آشفتگی در ترمنیال فرودگاهها گفت: همیشه زمانیکه این شرایط در دنیا اتفاق می افتد به مردم هشدار داده می شود که پرواز لغو می شود و اگر معطلی زیاد بود مسافران به هتل هدایت می شوند و این کار انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار